Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Prof. AJAY K. KOHLI

Profesor koji je doveo marketing na stratešku razinu

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Profesor Ajay Kohli, koji je svojim radovima u 90tima marketing podigao na stratešku razinu stvorivši ideju tržišne orjentacije, dolazi u Zagreb u sklopu Advanced Program in Business. Pored stalne priče o važnosti potrošača, prof. Kohli je definirao što točno znači biti orjentiran na potrošača i tržište i kako poduzeća to mogu ostvariti.

Marketing je prestao biti egzekutor odluka već je postao koncept koji određuje način razmišljanja top managementa poduzeća. Prof. Kohli je ponudi dodanu stratešku perspektivu na marketing kao ondgovor na istraživanja krajem 90tih kada marketing predstavljen kao glavni razlog propasti poduzeća uz objašnjenje da je gotovo nemoguće nabrojati više od 15tak poduzeća koja su starija od 150 godina. Danas nam se svima jednostavno čini da velika poduzeća nemogu propasti, no povijest nas uči drugačije, a kao ključni razlog je naveden prevelik fokus na potrošače koji onda onemogućavaju poduzeću da odgovori na inovacije koje dolaze.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna dr. sc. Goran Vlašić Poduzeća koja samo odgovaraju na potrebe potrošača dugoročno ne preživljavaju: potrebne su i investicije u razvoj tržišta Slika nije dostupna Prof. Stephen Bradley Profesor emeritus na Harvard Business School predaje o stvaranju i održavanju konkurentske prednosti


Kohlijeve ideje o razvoju tržišta (market driving strategies) opet su revolucionarizirale teoriju i praksu marketinga početkom 21. stoljeća. Predstavio je marketing kao, ne samo zadužen za razumijevanje tržišta i potrošača, već i za mijenjanje strukture tržišta i ponašanja njegovih sudionika. Kao rezultat, poduzeća ne konkuriraju više samo zadovoljavanjem potreba i želja potrošača, već se stvara potpuno novi aspket konkuriranja, gdje poduzeća konkuriraju mijenjanjem preferencija potrošača.
 

U trenutku krize, kada se ključnim problemom predstavlja smanjenja kupovna moć potrošača, strategije razvoja tržišta postaju ključni generator rasta. Kako je financijska kriza zapravo prelila u marketinšku, jer unatoč oporavku financijskih institucija tržište ne pokazuje oporavak, važno je kako razviti tržište edukacijom u cilju promjene zastarjelih načina funkcioniranja tržišta koji danas više jednostavno ne omogućavaju rast i razvoj poduzeća i gospodarstva u cjelini.
 

Prof. Kohli je autor najcitiranijih članaka iz marketinga za što je i dobio inaguracijsku Sheth Foundation / American Marketing Association nagradu za dugoročni utjecaj na marketing. Osim znanstvenog rada i predavanja na vodećim svjetskim poslovnim školama (e.g. GATech, Emory, Harvard, Wharton, Bocconi …), prof. Kohli je i konzultant iz područja razvoja marketinga i prodaje kroz inovativne strategije pristupa tržištu za neke od najvećih svjetskih poduzeća

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene