Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Ako ste ikada iz trgovine ili shopping centra izašli s vrećicama punima stvari koje vam ne trebaju, lako je moguće da ste pokleknuli pod trikovima marketinga koji je postao prava pravcata znanost.


Skupina novih studija usredotočenih na marketinške trikove i njihov utjecaj na potrošače pokazala je na koje sve načine nas mame da trošimo novac koji nemamo na stvari koje nam ne trebaju.

Vezani članci Manja potrošnja ovog Crnog petka Stigli podaci o potrošnji na Crni petak: Hrvati ove godine trošili manje nego prošle Informairan potrošač, najbolji potrošač (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Informirani potrošač je najbolji potrošač: Ministarstvo organizira niz radionica za kupce

Između ostalog, u trgovinama se koriste 'topli' mirisi poput cimeta zbog kojih kupujemo na temelju osjećaja, a ne razuma.

Razlog tome leži u činjenici da topli mirisi na nas utječu tako da osjećamo kako je prostorija u kojoj se nalazimo pretrpana što dovodi do osjećaja bespomoćnosti koji potom kompenziramo trošenjem.

PRODAVAČI OTKRIVAJU Evo kako kupci varaju trgovce!

Isto tako, više trošimo na proizvode čija je cijena zaokružena na, primjerice, 50, 100 ili 200 kuna. U slučaju takvih cijena kod potrošača igraju emocije, a kod cijena poput 99,99 ili 149, 90 češće igra razum koji će nam reći da nešto ipak ne treba kupiti.

Pokazalo se i da više trošimo na proizvode koji imaju šarene reklame, nego na proizvode čije reklame su napravljene u samo nekoliko boja.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook