Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Sve što vam treba je traka za trčanje. I malo računanja.


Jednostavan test na traci za trčanje može vam reći kolika je vjerojatnost da ćete živjeti još jedno desetljeće. Test uključuje formulu koja u obzir uzima sposobnost osobe da vježba na pokretnoj traci uz povećanje brzine i nagiba, piše Independent.

Vezani članci Andrej Plenković - 1 Premijer i predsjednik Sabora izrazili sućut obitelji Mustafe Nadarevića: "Velik gubitak za kulturnu scenu. Zadužio je hrvatsku umjetnost" Domagoj Mikić razgovara s Josipom Medvedom - 3 Što je bio uzrok stravične nesreće na A1? Načelnik prometne policije otkrio što će biti s vozačem kamiona kad izađe iz bolnice

Novi algoritam može procijeniti dugoročni rizik od smrti. Formula u obzir uzima faktore kao što su dob, spol i broj otkucaja srca tijekom intenzivnog vježbanja te sposobnost podnošenja fizičkog napora.

Bitan faktor je i takozvani metabolički ekvivalent (MET). Riječ je o jedinici koja se koristi za procjenu metaboličke aktivnosti, odnosno potrošnje kisika tijekom tjelesne aktivnosti. Razini metabolizma osobe koja miruje odgovara jedan MET.

U dolasku do informacija, tim je analizirao podatke o 58.020 ljudi u dobi do 18 do 96 godina. Podvrgnuti su standardnim testovima između 1991. i 2009. godine kako bi se procijenili bol u prsima, otežano disanje, nesvjestica i vrtoglavica.

VIDEO Evo što se dogodi onima koje u teretani omete atraktivna crvenokosa žena

Nakon toga istraživači su pratili koliko je sudionika umrlo od bilo kojeg uzroka tijekom idućeg desetljeća. Pokazalo se da je to koliko je neka osoba fit i brzina otkucaja srca tijekom vježbanja najveći pokazatelj rizika od smrti. 

Inače, snažniju aktivnost prati veći broj MET-a. Tako je sporije hodanje jedako dva MET-a, a trčanje njih osam.

VIDEO Zagrepčanka 512: Trčalo se do preko ukupno 490 stepenica!

Istraživači su razvili sljedeću formulu:

(12 x MET-ovi) + (% od maksimalnog predviđenog broja otkucaja srca) - (4 x dob) + 43 ako se radi o ženi.

Maksimalo predviđeni broj otkucaja srca se dobije se kada se od 220 oduzme dob. Otkucaje srca koji su postignuti tijekom vježbanja treba podijeliti s maksimalnim brojem.

Recimo ako imate 20 godina, vaš maksimalni predviđeni broj je 200 (220-20). Ako vam je puls tijekom vježbanja bio 180 to znači da postižete maksimum od 90 posto.

Rezultati se kreću od -200 do 200. Oni koji su iznad nule imaju manji rizik od smrti, dok su oni ispod nule suočeni s većim rizikom.

Također, kod pacijenata koji su tijekom istraživanja postigli rezultat 100 i više rizik od umiranja tijekom idućih deset godina bio je dva posto, a kod onih s ocjenama od 0 do 100 bio je tri posto.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook