Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Način na koji mi doživljavamo Google i Facebook danas nije ništa manji od toga da ih smatramo internetskim gigantima. No, stručnjaci predviđaju ne baš tako gigantsku budućnost za obje tvrtke. Predviđaju im 'MySpace' sindrom.


Brzina kojom se danas mijenjaju stvari u svijetu tehnologije sugeriraju kako bi obje kompanije za pet do osam godina mogle u potpunosti nestati s web scene. Ne bankrotirati, već se "srozati" poput MySpacea.

Vezani članci Slika nije dostupna Vraća se nekad popularni Myspace! Slika nije dostupna Seksualni predator s MySpacea iskorištavao maloljetnice!

>> Facebook milijarder i dalje ide na posao jer 'ne želi biti beskoristan'

Kompanije iz generacije Web 1.0 kasno su shvatile značaj socijalnih mreža, baš kao i što kompanije iz Web 2.0 generacije ne shvaćaju važnost prelaska na mobilne platforme, piše Forbes.

Google je napravio dobar posao oko organiziranja kaosa na webu, bolje od konkurencije koju su predstavljali AltaVista, Excite, lycos i niz drugih prethodnih tražilica. MySpace je napravio društvenu mrežu ljudi koji dijele strast za muzikom. Facebook je objedinio studente.

Ipak, tvrtke koje se bave društvenim mrežama i nastale su od 2010. godine imaju znatno drugačiji pogled na svijet interneta i svijet općenito. One vide mobilne smartphone uređaje kao osnovnu platformu za svoje aplikacije. Čak štoviše, niti ne pomišljaju ih lansirati putem web stranica, već kao aplikacije.

Sa svakom novom promijenom paradigme, isprva prema društvenim mrežama, potom prema mobilnim mrežama i ubuduće tko zna prema kud, starije generacije tvrtki i korisnika sve više ostaju van dodira i bliži svojoj propasti.

Postoje i sve glasnije priče oko toga kako Google čeka višestruko sažimanje, jednom kad njihov desktop pretraživač počne padati drastično, a paralelno s tim korisnici prijeđu u potpunosti u svijet mobilnih uređaja.

Težak put čeka i Facebook u prilagodbi mobilnim tehnologijama. "Vjerujem kako će Facebook pokušati pristupiti tom problemu rastavljajući svoje usluge na pojedinačne aplikacije, ili HTML5 stranice - jednu za slanje poruka, jednu za novosti, jednu za fotografije i možda jednu za imenik. Ali to će samo fragmentirati Facebook kakav poznajemo, s vjerojatno velikom učinjenom štetom", smatra novinar i stručnjak za tehnologiju, Hamish Mckenzie.

Facebooku je trebalo iznimno dugo da prijeđe na mobilne uređaje, baš kao što je Googleu trebalo dugo da prihvati promijenu prema društvenim mrežama. Na kraju bi zaključak mogao biti kako će idućih pet do osam godina biti iznimno dinamične te kako bi Facebook i Google mogli ostati samo olupine divova koje danas predstavljaju. Naravno, ukoliko ne smisle način kako da ostanu na vrhu kroz prilagodbu sve bržim promjenama.

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

 

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju