Novoizgrađeni cestovni podvožnjak u osječkoj Ulici sv. Leopolda Bogdana Mandića, jedna od kapitalnih gradskih prometnih investicija, vrijedna više od sedam milijuna eura, pušten je u petak u promet, čime će se rasteretiti osječka gradska prometna mreža.
Projekt je s 85 posto iznosa financiran iz EU fondova, ostatkom iz državnog proračuna, a izgradnja 509 metara dugog podvožnjaka obuhvatila je, uz ostalo, denivelaciju ceste ispod željezničke pruge Osijek - Zagreb te gradnju cestovnog i željezničkog mosta.
Pročitajte i ovo
"Sad pleši s anđelima"
Prijateljice se pjesmom oprostile od 13-godišnjakinje koja se utopila: "I Cetina je suzu pustila"
Realizacijom projekta omogućava se znatno rasterećenje prometa s obzirom na to da je Ulicom sv. Leopolda Bogdana Mandića godinama dnevno prolazilo oko 25 tisuća vozila, zbog čega je bila jedna od najopterećenijih u Hrvatskoj, a zbog prolaska vlakova često su se stvarali zastoji u cestovnom prometu.
Butković o novom podvožnjaku
Potpredsjednik Vlade, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković istaknuo je kako će ova investicija, koja je završena prije predviđenog roka, riješiti postojeće prometno "usko grlo" na ulazu u Osijek, što će pomoći ljudima u svakodnevnom funkcioniranju.
Govoreći o drugim prometnim projektima na ovome području najavio je kako će se za desetak dana potpisati ugovor o izvođenju radova na preostalom dijelu cestovnog 5C koridora prema granici s Mađarskom, a u Osijeku je u tijeku projekt obnove tramvajske infrastrukture i za nekoliko dana slijedi potpisivanje ugovora o nabavi novih tramvaja.
"U tijeku je projekt terminala za rasute terete u osječkoj riječnoj luci, koji ide jako dobro, obnovljena je zgrada željezničkog kolodvora, a uskoro će se potpisati ugovor za obnovu terminala u osječkoj Zračnoj luci, pa niti jedan drugi grad u Hrvatskoj ne realizira tolike projekte u svim vrstama prometa, koristeći EU sredstva, kao grad Osijek", poručio je Butković.
Pročitajte i ovo
Nismo mi, majkemi
Kremlj se napokon oglasio o Prigožinovoj smrti
Ministar regionalnog razvoja i EU fondova Šime Erlić ocijenio je da je otvorenje ovog kapitalnog i strateškog prometnog projekta od iznimnog značaja za prometni razvoj Osijeka.
Podsjetio je kako se na području Osijeka posljednjih godina realiziraju EU projekti vrjedniji od 400 milijuna eura, iz svih operativnih programa, a u novom ITU mehanizmu za grad Osijek osigurano je 55 milijuna eura, koji će krenuti u realizaciju do kraja godine, što će, uz ostalo, obuhvatiti i nova ulaganja u promet.
Problem koji je Osječane mučio 50 godina
Osječki gradonačelnik Ivan Radić istaknuo je da je problem prometovanja u toj ulici mučio Osječane dulje od 50 godina jer su zbog prolaska vlakova zastoji bili česti, čak do dva i pol sata dnevno.
Napomenuo je da je podvožnjak završen prije roka. Radovi su krenuli u studenom 2021. godine, a u godinu i devet mjeseci radovi su završeni.
S obzirom na to da se za otvorenje podvožnjaka čekao istodobni polazak vlaka, koji je s osječkog željezničkog kolodvora kasnio desetak minuta, Butković je, na upite novinara, kazao kako se zbog presjedanja putnika čekao vlak iz Belog Manastira, pa je došlo do kašnjenja.
"Kao država nismo mogli u isto vrijeme graditi autocestovnu i željezničku infrastrukturu, idućih desetak godina najviše sredstava bit će uloženo upravo u željezničku infrastrukturu, među kojima su i 22 nova vlaka, i sve ćemo snage koncentrirati upravo na tu infrastrukturu", izjavio je Butković.
Pročitajte i ovo
Krvavi obračun
Kamere snimile ubojstvo dvojice mladića, policija osumnjičene uhitila u gaćama: "Prijetili su mi da će me isjeći mačetama"
Budući da je za projekt izgradnje podvožnjaka potrošeno pet milijuna eura manje nego što je ugovoreno, novinari su pitali ministra Erlića postoji li mogućnost da se ta sredstva preusmjere za nešto drugo jer grad na tom prostoru planira spojnu cestu prema autobusnom i željezničkom kolodvoru.
Erlić je kazao da se, iako rjeđe, zna dogoditi da se cijene pokažu manjima jer je projektna dokumentacija bila godinama prije napravljena, a nakon provedene javne nabave pokazalo se da je ugovorena cijena radova niža od početno procijenjene, pa je došlo do nekih ušteda na projektu.
"To se može prealocirati na druge stavke unutar samog projekta, a radimo na tome da do kraja godine iskoristimo preostala sredstva i preusmjerimo ih na druge projekte", kazao je Erlić.