Sergio Marchionne (Foto: AFP)
Sergio Marchionne (Foto: AFP) Foto: Afp

Bolest je okončala karijeru jednog od najrigoroznijih CEO-a na svijetu, Sergia Marchionnea. Bio je na čelu tvrtke Fiat Chrysler Automobile kojom je vladao željeznom rukom i tog automobilskog diva spasio od gotovo sigurne propasti.


Šezdesetšestogodišnji Sergio Marchionne, legendarni menadžer Fiata koji je tu veliku automobilsku tvrtku prije 14 godina spasio od propasti nakon što se tog posla nije htio prihvatiti nitko od tada razvikanih menadžera, zbog bolesti je morao okončati svoju uspješnu karijeru, objavljeno je tijekom vikenda.

Vezani članci Slika nije dostupna Ako ste mislili da ste zaboravili na Chucka Norrisa, griješite, on može jedino zaboraviti na vas Slika nije dostupna Što nogometaši voze službeno, a što posjeduju privatno?

Italija je Sergia Marchionnea, nakon što je spasio Fiat od propasti, slavila kao rock zvijezdu. Bivši student filozofije, računovođa i pravnik gotovo nikada ne nosi kravatu, a umjesto uštogljenih odijela preferira veste, šaleći se da tako uštedi vrijeme na oblačenju.

Sergio je poznat kao teški radoholičar, koji je isto očekivao i od svojeg užeg tima. Zbog degradiranja onih koji mu ne bi u kratkom roku odgovorili na mailove, čak i usred noći, zaradio je reputaciju arogantnog tvrdoglavca.

''Osjećam kao da živim u tunelu. On nije samo zahtjevan već želi da mu posvetimo sav svoj život'', rekao je jedan bankar koji je zadnjih godina radio s Marchionneom na nekoliko projekata, piše Reuters.

Mnogi nisu mogli držati ritam s njegovim zahtjevima pa se tako jedan njegov bivši suradnik požalio: ''On šalje mailove u bilo koje doba dana i noći i očekuje od vas da mu odgovorite u pet minuta, čak i usred noći. Ako ne odgovorite odmah, izgubite posao. Počeo sam živjeti i viđati svoju obitelj tek kad sam prestao raditi s njim''.

Sergio Marchionne (Foto: AFP)
Sergio Marchionne (Foto: AFP) Foto: Afp

Nevjerojatno sposoban

Ali, bez obzira na reputaciju odnosa prema ljudima iz svog poslovnog okruženja, Marchionne je napravio ono što mnogi smatraju nemogućim, pa čak i tada vrlo sposobni menadžeri.

Među najznačajnijima bio je veliki rizik prije više od deset godina, kada je spojio dvije velike automobilske tvrtke – tada propadajući Fiat s američkim rivalom u autoindustriji, Chryslerom. Tvrtka Fiat Chrysler Automobiles (FCA) danas je sedmi najveći proizvođač automobila u svijetu i najvažnije – nema duga.

Osim lošeg odnosa prema kolegama, Marchionne je imao i reputaciju lošeg roditelja budući da je rijetko bio sa svojom djecom.

Međutim, nesporno je da je istinski lider. ''Možete reći da je loš otac, jer nikada nije provodio vrijeme sa svojom djecom, ali nikada ne možete sumnjati u njegovo menadžersko liderstvo. Učinio je čuda za Fiat'', rekla je jedna osoba koja je radila s njim, prenosi Reuters ne otkrivajući njezin identitet.

"Možete postići izvanredne rezultate ako imate jasne ciljeve, snažnu motivaciju i golemu strast", jedna je od poruka koje je sadržavao njegov povijesni govor među studentima na Sveučilištu Toledo 2011. godine.

Rođen u siromašnoj talijanskoj regiji

Marchionne je rođen i odrastao u osiromašenoj talijanskoj regiji Abruzzo 1950-ih. S obitelji se preselio u kanadski grad Toronto kada je imao 14 godina.

Karijeru je razvijao u financijama, ali nakon što mu je ponuđen izazov spašavanja Fiata 2004. godine, pokazao je da je maher za autoindustriju.

Propast Fiata u Italiji bi se smatrala kobnom za društvo, budući da je zapošljavao 200.000 ljudi diljem svijeta. S obzirom na broj usta koja je ta tvrtka hranila, bankrot su svi željeli izbjeći. A pregovaranje koje bi ga spasilo je bilo i više nego teško. ''Volim sređivati stvari i da budem iskren, Fiat sada treba sređivanje'', rekao je nakon što mu je povjerena dužnost prvog čovjeka te velike tvrtke prije 14 godina.

Ubrzo ju je vratio na noge, ali neumorno je radio na tome da tako ostane i sljedeće desetljeće. Kolege kažu da je nerijetko spavao tek u avionu na letu između podružnica u Detroitu, Torinu i Londonu.

Posljednji put Marchionne se u javnosti pojavio izmoren i bez daha dok je predavao Jeep Wrangler talijanskim karabinjerima u Rimu.

Nekoliko dana kasnije otišao je u Švicarsku na operaciju ramena. Iz FCA ovog su vikenda priopćili samo da su se javile komplikacije tijekom operacije.

Bilo je planirano da ove godine svoju poziciju CEO-a FCA prepusti mlađim snagama. Bio je vrlo trezven o promjenama koje su neizbježne kada je riječ o smjeni generacija i sasvim smireno komentirao kako će prepustiti mlađima da nastave posao.

Sada će se to dogoditi i brže nego se očekivalo.