Vedran Jakominić
Vedran Jakominić Foto: Patrik Macek/Pixsell

Udruga Glas Poduzetnika tvrdi kako su u subotu obaviješteni za velik broj slučajeva u kojima su zatvoreni objekti zbog izdavanja hrane ispred objekata ili koja je odnesena u automobile.


"Tužna je činjenica da smo postali sužanjski narod, koji kroz svoje nadzorne aktivnosti kažnjava male poduzetnike koji u situaciji bez presedana u modernoj povijesti pokušavaju održati radnu aktivnost i radna mjesta dok na isti način ostavlja svjetske korporacije da funkcioniraju putem drive-in objekata", poručuju iz udruge Glas Poduzetnika.

Vezani članci Ministar Beroš cijepio na Velesajmu - 2 Cijepljeno 25 posto stanovništva, Beroš od ranog jutra cijepio na Velesajmu: "Čast mi je što sam mogao osobno doprinijeti" Koronavirus, ilustracija - 4 Nastavljaju se bolje brojke: Danas u Hrvatskoj 1342 nova slučaja zaraze, preminulo je 36 osoba

Napominju da su u subotu obaviješteni za velik broj slučajeva u kojima su zatvoreni objekti zbog izdavanja hrane ispred objekata ili koja je odnesena u automobile. Uvidima u zapisnike, na rješenjima stoji da je prekršen članak 9a Zakona o Ugostiteljskoj Djelatnosti odnosno da se radi o "Postupanju suprotno odluci Stožera CZRH".

"Jučer su državni inspektori na 30 dana zabranili rad i zapečatili preko 20 restorana u Zagrebu, Rijeci i drugim gradovima zbog izdavanja hrane ispred restorana. Zatvoreni su Tekka, Rustica, Čingač i mnogi drugi. Ovakav postupak će uzrokovati još nekoliko stotina nepotrebno izgubljenih radnih mjesta", rekao je Vedran Jakominić, član Upravnog odbora Glasa poduzetnika i Potpredsjednik Nacionalne udruge ugostitelja.

"Odmah po donošenju odluke CZRH na adresu Ministarstva Turizma upućen je upit vezan za upravo tu situaciju, te službeni odgovor zaprimljen 19.3.2020. godine glasi: Naručitelj može naručenu hranu osobno preuzeti na pragu objekta ili u njegovoj neposrednoj blizini. Za daljnje tumačenje sukladno postupanjima inspektorata suprotno takvoj preporuci nadležnog Ministarstva. Stožer CZRH nije odgovorio na upite unatoč tome što je koordinator Stožera g. Karas 02.04.2020. naglasio kako je bitno da je bitno jasno i nedvosmisleno tumačenje, te da će od Stožera isto i tražiti. Dakle, svi navedeni restorani postupali su po naputku Ministarstva turizma i poštujući sve sigurnosne protokole i za to imamo dokumentiranu korespondenciju“, tvrde poduzetnici iz Udruge.

Dodaje da se zbog toga nameće zaključak kako je formiranje Inspektorata koji je objedinjeno preuzeo poslove inspekcijskih nadzora umjesto za to nadležnih ministarstava bila ishitrena odluka za koju nisu osigurane kompetencije budući da Inspektorat postupa suprotno sa jedinim važećim tumačenjem nadležnog ministarstva, a koje je po važnosti nadređeno inspektoratu.

Po osnivanju inspektorata obećano je, kažu, da će prije njegovog stupanja u rad svi relevantni propisi biti jasno navedeni na njihovim stranicama - međutim tvrde sa to obećanje nije ispunjeno. Obećano je da će primarno biti zauzeta savjetodavna uloga koja će prvo upozoravati, dodaju iz udruge Glas poduzetnika.

"U najtežem trenutku za male poduzetnike, inspektorat čini upravo suprotno te dodaje novi sloj nesigurnosti na pladanj vječno izloženih poduzetnika. Pred nama je postepena normalizacija uz dodatne uvjete. Možemo li imati povjerenja u Inspektorat da će se osigurati jednoobrazno i jasno postupanje u najboljem interesu svih građana - pa čak i onih koji plaćaju poreze? Za postupanje sukladno svim dostupnim informacijama slijedi 'nagrada' od 30 dana zatvorenog objekta i još nepoznati iznos novčane kazne", napominju iz Glasa poduzetnika.

"Poduzetnici, osjećate li se zaštićeno? Imate li mirnoću da, kada radite sve najbolje što znate, u skladu sa svime što ste uspjeli saznati, kada dođu predstavnici Vlasti, koji su tu da u naše ime osiguraju funkcioniranje društva, da će vas korigirati tamo gdje griješite, uputiti u protokole i procedure i razjasniti nepoznanice?", pitaju iz Udruge.

Ističu i kako žzde za "Hrvatskom 2.0." u kojoj je posao države i njenih tijela da obavlja zajedničke poslove svojih građana, u skladu sa Ustavom RH i u korist svih svojih građana - jednako.

Udruga u priopćenju traži da se sukladno interesu Hrvatske, "inspektori odgovorni za ovakvo postupanje i njihovi nadređeni koji su im zadali takav zadatak udalje iz službe, te da se raspodjele na poslove sukladno njihovim realnim sposobnostima ili da napokon podijele sudbinu onih u čijem interesu trebaju raditi te da postanu dio statistike nezaposlenih."

Inzistiraju na tome da se sve izrečene kazne navedenim restoranima odmah ponište, te da se objektima osigura rad na siguran način.

"Također, zahtijevamo od službenika javnog sektora da u svoje postupanje uvrste i novinu, a to je rad u skladu i u suradnji sa poduzetnicima, a ne maltretiranje, ponižavanje i kažnjavanje ljudi koji svojim radom ne samo hrane privatni sektor, nego pune i državnu blagajnu", poručuju na kraju iz Glasa poduzetnika.