Dok popuštanje mjera uvelike olakšava rad ugostiteljima, na koljenima su povremeni autobusni prijevoznici. Zbog hladnog pogona gomilaju milijunske gubitke, a zbog neplaćanja leasing rata prijete im blokade. Zato su izašli na ulice.

Galerija


Umjesto s turistima - u prosvjednu vožnju diljem Hrvatske vlasnici autobusa koji obavljaju usluge povremenog prijevoza krenuli su s policijom. Sve je krenulo nizbrdo s dolaskom COVID-19.

Vezani članci Cijepljenje protiv koronavirusa na punktu Zagrebački velesajam Iz "Štampara" imaju važnu poruku za Zagrepčane koji su prvu dozu cjepiva protiv koronavirusa primili na Velesajmu Testiranje na koronavirus, ilustracija - 3 U bolnicama puno pacijenata s teškom kliničkom slikom: Na sjeveru zabrinjavajuće, u jednoj županije zaražen svaki drugi testirani, u dvije svaki četvrti

"Jednostavno nismo u mogućnosti plaćati naše rate, nismo u mogućnosti plaćati niti glavnicu niti kamatu jer naš prihod je jednostavno nula", objašnjava Jure Meštrović iz Zadra.

A više od sto autobusa stiglo je i u Zagreb. Parkirani autobusi već gotovo tri mjeseca gomilaju milijunske gubitke. "Mi smo, ne na koljenima, mi smo dotakli dno dna i još jedno dno kopamo", dodaje Iva Popijač Meštrović.

Nakon djeda i oca, Tomislav Molnar je preuzeo vođenje obiteljske autobusne tvrtke s tradicijom dužom od 30 godina. No, sav trud uskoro bi mogao pasti u vodu. "Uredno smo ispunjavali sve naše obveze prema i državi i prema bankama, leasing kućama, djelatnicima i ostalim dobavljačima, a sada trebamo jednostavno pomoć države", objašnjava Molnar.

Odlučili potrubiti ispred resornog ministarstva

Kako ih nitko nije čuo - odlučili su potrubiti ispred Ministarstva mora prometa i infrastrukture. No vožnja je završila tek znatiželjnim pogledima iz "kockice". Zahtjevi od Dubrovnika do Osijeka više su nego jasni.

"Kompletni pravi moratorij, bez naplate glavnica, bez naplate kamata na 12 do 18 mjeseci, da nam se da da dišemo. Da nam se da vremena da se oporavimo jer oporavak naše industrije neće krenuti prije iduće sezone", smatra vlasnik tvrtke Marko Slišković.

Traže i produženje mjere za očuvanje radnih mjesta za još dodatna tri mjeseca. Ubrzavanje kredita za likvidnost tvrtki, ali i bespovratnu pomoć EU.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković tvrdi kako ovi ljudi nisu u direktnoj vezi s njegovim minstarstvom. Kaže kako će o mogućnostima vezanim uz leasing razgovarati s ministrom financija Zdravkom Marićem, europska sredstva kao pomoć - ne isključuje.

"Kada dođe do odobrenja tih sredstava europskih, dati onda šansu da i oni iz povremenog prijevoza mogu koristiti ta sredstva", navodi Butković.

"Svoju opremu će vratiti leasing kućama"

U Glasu poduzetnika smatraju kako ignoriranje ovog problema može biti itekako loše za sve one koji obavljaju usluge povremenog prijevoza.

"Svoju opremu će vratiti leasing kućama - leasing kuće će biti u problemima jer tu opremu neće moći nikome prodati. Ljudi će zatvoriti svoje biznise i zaposlenici će završiti na Zavodu za zapošljavanje", objasnio je Dražen Oreščanin iz Glasa poduzetnika.

Ako se stvari pak ne maknu s mrtve točke - sljedeći potez ovih prijevoznika jest novi - veći prosjed 14. svibnja.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr