Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Prije 3 mjeseca započelo je znanstveno istraživanje koje pokušava dati odgovor o najboljem načinu vježbanja - odnosno hoće li vježbanje kardio vježbi prije vježbi s utezima polučiti bolje rezultate u skidanju masnog tkiva. Kardio vježbe su one koje se izvode na traci za trčanje, biciklu ili orbitreku. Ispitivanje je završeno, a rezultati i više nego zadovoljavajući!


'U tih 12 tjedana koliko su provodile trenige djevojke nisu izgubile na kilaži, što i nije bio primarni cilj ovog projekta, ali su izgubile 4 do 5 kilograma masnog potkožnog tkiva', kaže nam voditelj istraživanja kineziolog Damir Pekas.

Vezani članci Drastične mjere u Međimurju Nakon niza godina izvještavanja u Provjerenom: Je li nasilju i razbojstvima u Međimurju konačno došao kraj? Država je odlučila uvesti drastične mjere Novinari nestaju zbog koronavirusa Izvještavali o koronavirusu pa nestajali jedan za drugim: "Izričito je rekao da promijenimo njegovu šifru ako ga ne bude dulje od 12 sati"

>> Smršavio 100 kilograma i sada vrijedi milijune!

Svaka od djevojaka je imala svoje razloge za pristanak za sudjelovanje. Prijavilo se njih 50, a na početku istraživanja u ožujku uzele su se točne mjere potkožnog masnog tkiva i opsega nogu, ruku, struka, bokova i stražnjice. Ovo istraživanje Damirov je doktorski rad. Od 50 žena polovina će vježbati kardio vježbe na početku treninga, a polovina na kraju. Žene, s obizrom na to da imaju više masnoće, idealni su kandidati za ovo istraživanje. Tri mjeseca morale su vježbati tri puta na tjedan. Za mnoge slijedi ono što možda najviše mrze u godini - pokazivanje tijela u kupaćem kostimu na prepunoj plaži. Stoga su teretane pune, pumpa se, znoji se... radi se sve kako bi se skinuo onaj višak što smo ga nakupili tijekom zime. I gotovo svi žele magični štapić koji će transformirati naše tijelo u nekoliko tjedana. Je li to uopće moguće?

Jedan krug oko Jaruna

'Ako vi hoćete izgubiti jedan kilogram potkožnog masnog tkiva to vam je 9 tisuća kilokalorija, a s jednom tjelovježbom kao što je krug oko Jaruna (gotovo 15 kilometara) vi ćete potrošiti negdje oko 400 kilokalorija', kaže nam voditelj sportsko dijagnostičkog centra KIF-a, dr.sc. Vlatko Vučetić.

Gubljenje masti proces je koji ovisi o našem metabolizmu- a on se dijeli na tri dijela. Prvi je naš bazalni metabolizam, a on se mjeri ovako odmah nakon spavanja. Prema količini udahnutog i izdahnutog zraka mogu se dobiti precizni podaci koliko kilokalorija naš organizam troši da bi uopće funkcionirao i to dok miruje i ne radi ništa. Odnosno da bi se naše stanice održale na životu, jer i za disanje je porebna energija, a to znači da i onda naš organizam troši kilokalorije. Drugi dio metabolizma predstavlja rad mišića, on zapravo troši najviše masnog tkiva. A treći dio dobrog metabolizma predstavlja probava- što je hrana teže probavljiva, našem organizmu potrebno je više energije za razgradnju hrane, a takva hrana su vlakna.

'Ona spriječavaju debaljanje jer zapravo povećavaju potrošnju energije za probavu a sami ne pridonose energetski organizmu uz to štite crijeva, od najrazličitijih upalnih procesa crijeva, od nakupljannja štetnih tvari u crijevima, dijeluju jednostavno kao četka koja čisti crijeva', kaže nam liječnik Josip Zekić.

Jednostavni ugljikohidrati kao neprijatelj mršavljenju

Jer jednostavni ugljikohidrati poput industrijski obrađene hrane - pekarskih proizvoda, gotovih jela, pa čak i kečapa sadrže velike količine šećera, a to su jednostavni ugljikohidrati. A oni povisuju razinu inzulina u organizmu, a on blokira lipazu, enzim koji je odgovoran za razgradnju masnih stanica. Odnosno sami sebi ćemo onemogućiti, i to kemijskim procesima u tijelu, da izgubimo neželjenu mast.

Naš organizam je napravljen tako da troši nakupljenu mast, samo mu za to moramo dati priliku. I ako vježbate i pazite na prehranu ne mora se mijenjati stanje na vagi. Odnosno možete se smanjiti za dva konfekcijska broja, a vaga će pokazivati kako ste izgubili tek 2 kilograma. I to je zato što nisu toliko bitne brojke koliko naši mišići - a oni su uvijek teži od masti. I tu se opet vraćamo na metabolizam. Kako bismo potaknuli organizam na trošenje nakupljene masti moramo izgraditi mišiće i natjerati ih na rad. A suprotno od uvirježenog mišljenja, ako gladujemo nećemo topiti masno tkivo, jer gladovanje i razne dijete usporavaju naš metabolizam, a kako bi gubili masno tkivo moramo ubrzati metabolizam.

Jutarnji trening najbolji

Ako treniramo ujutro naš metabolizam ostane na višoj razini cijeli dan. I istraživanje je to pokazalo, uz jasnu definiciju kako je bolje trenirati. 'Pokazalo se prema prvim preliminarnim rezultatima da su više potkožnog masnog tkiva izgubile one koje su radile kardio trening prije treninga s utezima', kaže kineziolog Damir Pekas.

Imale su bolje rezultate i u testovima izdržljivosti- odnosno svima im je kondicija postala znatno bolja. A to znači da mišići rade bolje no prije, to znači da i dok miruju troše više kalorija nego prije tri mjeseca. Od 50 žena njih 36 je završilo istraživanje, neke su htjele, a neke morale odustati. No tih 36 nastavlja vježbati jer su rezultati itekako vidljivi! A to se može dogosditi svima- potrebno je za početak izgraditi mišiće, jesti hranu koja nije industrijski obrađena i metabolizam će sam od sebe pokazati zahvalnost.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook