Odlukom se, sukladno privremenom okviru Europske komisije kojim se državama članicama omogućuje dodatna pomoć gospodarstvu zbog pandemije COVID-19 bolesti, Croatia Airlines odobrava državna potpora u obliku povećanja temeljnog kapitala te zajma dioničara, a s ciljem rješavanja problema likvidnosti i oporavka kapitala, navodi se u samoj odluci.
Pročitajte i ovo
od Nove godine
Uskoro počinje ocjenjivanje državnih i javnih službenika: Poznato kako će sve izgledati i što će biti s onima koji dobiju jedinicu
sjednica Vlade
Plenković se obrušio na Milanovića: "Ogoljeni su svi njegovi lažni narativi. Nitko ga ne zove pa sam sebi stavlja crveni tepih"
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je da je pandemija koronavirusa imala i još uvijek ima razoran učinak na globalnu zrakoplovnu industriju, koja se suočava s najtežom krizom ikad.
Croatia Airlines nije iznimka, rekao je Butković, uz podatak da je kompanija zabilježila pad prometa od 65 do 90 posto u odnosu na 2019. godinu.
No, ističe i da kao prijevoznik u vlasništvu države ima stratešku ulogu u hrvatskoj prometnoj infrastrukturi, što se pokazalo ključnim i u ovim kriznim vremenima.
Vladinom se odlukom rješava potreba Croatia Airlinesa u pogledu neposredne likvidnosti i oporavka kapitala, a Butković napominje i kako su sredstva osigurana rebalansom proračuna za ovu godinu.
Tako će država kroz dokapitalizaciju u Croatia Airlines uložiti 350 milijuna kuna, a davanjem zajma dioničara u iznosu od 250 milijuna kuna će, kako je istaknuo ministar Butković, omogućiti očuvanje gospodarske aktivnosti kompanije tijekom i nakon pandemije te joj pružiti potrebnu likvidnost.
Ministar financija Zdravko Marić istaknuo je kako će se na taj način, kroz kombinaciju modela dokapitalizacije i vlasničkog zajma, financijski stabilizirati kompanija.
Vlada je odlukom dala ovlast predstavniku Ministarstva mora, prometa i infrastrukture da na današnjoj glavnoj skupštini glasa za povećanje temeljnog kapitala Croatia Airlinesa.
Naime, izvanredna glavna skupština Croatia Airlinesa sazvana je za danas, 14. prosinca, a dioničari će na njoj odlučivati o povećanju temeljnog kapitala za 350 milijuna kuna, i to izdanja novih dionica, a u čemu bi sudjelovala država. Tom bi se odlukom temeljni kapital Croatia Airlinesa povećao s 277,88 milijuna kuna na 627,88 milijuna, putem izdavanja novih 35 milijuna redovnih dionica, nominalnog iznosa od 10 kuna. Povećanje kapitala provest će se temeljem ugovora o ulaganju zaključenom između Republike Hrvatske i Croatia Airlinesa, obrazložili su iz Croatia Airlinesa sredinom studenoga kada su i objavili poziv za današnju skupštinu.
Prema obrazloženju Vladine današnje odluke, sukladno projekciji novčanog toka Croatia Airlines za idućih 12 mjeseci, utvrđen je nedostatak financijskih sredstava za redovno poslovanje i održavanje operacija. Zajmom dioničara u iznosu od 250 milijuna kuna stabilizirat će se poslovanje kompanije, čime će se spriječiti brojni negativni učinci na stanovništvo i gospodarstvo Republike Hrvatske što će najizravnije osjetiti zrakoplovni i turistički sektor dok će se posljedice neizravno širiti i na ostale gospodarske grane, obrazlažu iz Vlade.
HAC-u državno jamstvo za kredit kojim refinancira kredit Deutsche Banka
Vlada se na današnjoj sjednici dala suglasnost Hrvatskim autocestama (HAC) da kod sindikata domćih banaka uzme kredit, za koji je dano i državno jamstvo, u iznosu iznos od 45,5 milijuna eura, čime će se refinancirati postojeći dugoročni kredit Deutsche Bank.
HAC je tako dobio suglasnost i državno jamstvo za kreditno zaduženje kod Erste&Steiermärkische Bank, OTP banke i Hrvatske poštanske banke u iznosu do 45,5 milijuna eura, uvećano za pripadajuće troškove, čime će refinancirati dugoročni kredit Deutsche Bank AG, koji je ugovoren 2015. godine u iznosu od sto milijuna eura.
Suglasnost na kredit i državno jamstvo daju se zbog poslovnog i financijskog restrukturiranja cestovnog sektora, kao i utjecaja tog sektora na javne financije, istaknuo je ministar Butković.
Po podacima koje je iznios, HAC je od 2017. do 2019. proveo najveći dio financijskog i operativnog restrukturiranja poslovanja, a preostao je kredit uzet prije pet godina kod Deutsche Bank.
"Ponuda za refinanciranje postojećeg kredita, uz sudjelovanje istih domaćih banaka koje su sudjelovale u kreditu Deutsche Bank koji se refinancira, dobivena je uz znatno povoljnije uvjete od postojećih", istaknuo je Butković.
Kamatna stopa na novi kredit je šestomjesečni euribor, plus marža od 1,5 postotni bod, na rok otplate od 10 godina, uz polugodšnju otplatu, pri čemu se u prve tri godine od sklapanja ugovora kredita isplaćuje samo pet posto iskorištene glavnice.
Butković je objasnio i kako će se iz sredstava novog kredita od 45,5 milijuna eura, uz zatvaranje postojećeg kredita u iznosu od 36,3 milijuna eura, refinancirati i rata kredita koja je podmirena iz sredstava HAC-a početkom studenoga ove godine u iznosu od devet milijuna eura.