Već danima na autocesti A1 velike gužve stvaraju radovi u tunelima. Javnost je uznemirila činjenica da nije riječ o redovitom održavanju, već o opsežnim zahvatima.


Zahvate je naložila inspekcija koja tvrdi da je ugrožena sigurnost vozača. Cijeli bi posao mogao dugo potrajati, a uz to još i zaista skupo stajati.

Vezani članci Nevjerojatne snimke s hrvatskih autocesta (Foto: Dnevnik.hr) Ovo je nevjerojatno: Pogledajte kakve su ludosti izvodili vozači na hrvatskim autocestama Ilustracija (Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL) Zbog snijega stiglo i upozorenje HAC-a: Objasnili i zbog čega vozači ne vide ralice na autocesti

Trenutačno se stari šahtovi zamjenjuju novima. Još jedan propust po pitanju autocesta na vidjelo je izašao prošle godine kada je u nesreći u tunelu iskočio šaht - bilo je i ozlijeđenih, među njima i dijete.

Pokazalo se naime da su šahtovi postavljeni mimo projekta - umjesto po sredini kolničkog traka smješteni su tako da su preko njih prolazili kotači teških vozila i nakon nekog vremena su popustili. Od tada su svi šahtovi strože kontrolirani i mijenjani, no inspekcija je naložila da se - zbog sigurnosti prometa - moraju premjestiti u skladu s projektom. Struka tvrdi drugačije.

Gužve zbog radova na autocesti trajat će do sredine lipnja. Za sada! Jer ovi radovi samo su početak i uvod u iznimno opsežnu sanaciju - šahtovi u tunelima moraju se premjestiti!

Poziv na OPREZ iz HAC-a: Šahtovi mogu puknuti bilo gdje i bilo kad!

'Ovo je sad prevelik problem jer treba cijelu kanalizaciju unutar po osovini ceste, odnosno po osovini prometne trake kopati i premještati i asfaltirati', objašnjava profesor Ivan Dadić, sa Fakulteta prometnih znanosti. Inspekcija pak tvrdi - nije to tako komplicirano.

'Nije riječ o izmiještanju šahtova nego je riječ da se poklopci revizionih okana ili šahtova trebaju dovesti u projektom predviđenu poziciju', kaže Anton Vonić, načelnik službe inspekcije cesta u HAC-u. No ni to nije ni jednostavno ni jeftino tvrde stručnjaci i kažu, moglo se i bez toga.

'Postoje druga, puno jeftinija i puno jednostavnija rješenja. Mislim da i ministarstvo prometa i svi ostali trebaju znati da bi se ovim novcima koji će se tu potrošiti, a to je sve državni novac, novac poreznih obveznika, novac onih koji plaćaju autoceste, da se mogao utrošiti na puno kvalitetniji, puno bolji način', dodaje Dadić.

O koliko je novca riječ iz HAC-a tvrde - još ne znaju jer tek treba napraviti projekt i raspisati natječaj za javnu nabavu. Iz inicijative 'Ne damo naše autoceste' pak tvrde da se okvirna brojka odavno zna.

Cijena 5 milijardi kuna?

'Onu informaciju koju ja imam koja je zapravo temeljem jedne prijave inspektoratu, odnosno nakon ispitivanja šahtova, negdje bi cijena mogla, ukoliko bi se kvalitetno želio riješiti ovaj problem, ići čak do 5 milijardi kuna', kaže Mijat Stanić.

Problem je, tvrde mnogi, što su autoceste građene na brzinu jer su služile u predizborne svrhe. 'U procesu te brze gradnje u procesu svega onoga što se događalo, to se dogodilo. Ali mislim sad neće ispasti oni odgovorni nego će ispasti odgovorni hrvatski građani koji plaćaju dodatno jedan posao koji nije trebalo plaćati', upozorava Dadić.

Inspekcija je cijeli slučaj prijavila DORH-u. Hrvatske autoceste imaju jako ograničeno razdoblje kada mogu izvoditi radove. Tijekom sezone kao i u razdoblju zimskog režima održavanja cesta to im je zabranjeno. Za sada, samo mijenjaju postojeće šahtove, no golem posao koji ih čeka jest sve te sporne šahtove premjestiti tako da budu u skladu s projektom. Za taj golem posao HAC tek treba izraditi projekt i raspisati javni natječaj. Sve se to događa u jeku prijepora oko monetizacije.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook