Istarski ipsilon s tunelom Učka jedan je od najprometnijih cestovnih pravaca u Hrvatskoj, gdje tijekom ljetne sezone prolazi 30 posto turističkog prometa u državi.
Napokon je probijena druga cijev tunela Učka. Riječ je o trenutno najvećoj infrastrukturnoj cestovnoj investiciji u Hrvatskoj vrijednoj 200 milijuna eura, a cijeli projekt trebao bi biti gotov do početka iduće turističke sezone.
Kroz tunel Učka godišnje prođe 11 milijuna putnika pa nakon izgradnje druge cijevi, kreće rekonstrukcija postojeće i u konačnici bi se od Pule do Zagreba trebalo stići u dva i pol sata bez zaustavljanja.
Pročitajte i ovo
Kuhar s balkona
Doktor znanosti s diplomom FER-a dao otkaz kako bi pekao roštilj: "To je takvo olakšanje"
Pročitajte i ovo
Umjesto frižidera radijator
Ledeno čudovište se budi te prijeti milijunima: "Bila bi to apsolutna katastrofa za svijet"
Prva cijev je izgrađena još u doba Jugoslavije. Duljina nove tunelske cijevi je 5630 metara, a osim nje izgrađena su i 24 poprečna tunelska priključka koja povezuju dvije cijevi, 12 pješačkih i 12 vozačkih. Ukupno je na probijanju cijevi potrošeno 1000 tona tekućeg eksploziva, a iskopano 1,3 milijuna tona kamenog materijala.
Radnicima je za probijanje druge cijevi tunela trebalo točno dvije godine i osam mjeseci i to neprekidnog rada u tri smjene sedam dana tjedno i 24 sata dnevno.
Osim u izgradnju preostale dvije trake do Matulja krenut će dupliranje vijadukata preko Limskog kanala i rijeke Mirne u Istri čime će Istarski ipsilon biti potpuno završen s četiri prometne trake na svim dionicama.