Obavijesti Video Pretražite Navigacija
eksplozija traje devet sekundi

Tona eksploziva dnevno: Kamere prvi put u drugoj cijevi Tunela Učka, otkrivamo hoće li biti poskupljenja kad ga puste u promet

Aktualno Galerija Tunel Učka - 1 Tunel Učka - 1 Foto: DNEVNIK.hr Tunel Učka - 2 Tunel Učka - 2 Foto: DNEVNIK.hr Tunel Učka - 3 Tunel Učka - 3 Foto: DNEVNIK.hr Tunel Učka - 4 Tunel Učka - 4 Foto: DNEVNIK.hr +0 Tunel Učka - 5 Galerija 1/5 >>
Kamere Dnevnika Nove TV prve su ušle u prvih 170 metara druge cijevi Tunela Učka. Otkrivamo kako napredaju radovi i kako izgleda miniranje.

Od prvog miniranja u ožujku s istarske strane u Učku se ušlo 175 metara, a s kvarnerske 22 metra. Svakoga dana na probijanju druge cijevi tunela Učke odrade se tri miniranja, kombinirano s istarske i kvarnerske strane.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna NESRETAN SLUČAJ Objavljeni detalji tragedije u Zagrebu: Muškarca zatrpala zemlja dok je kopao kanal, na mjestu preminuo

U brojkama to iznosi 1.000 kilograma eksploziva na dan. Eksploziva koji se slaže u četiri metra duboke bušotine na čelu tunela. Za Učku je optimalno njih 115, a sama eksplozija traje oko devet sekundi.

Paolo Gortan, voditelj rudarskih radova kaže da se radi o kontroliranim eksplozijama. "Nema tu nikakvih razbacivanja, nikakvih bombi. Najprije ide sredina tunela, i onda se širi prema van i onda puca kalota", kaže Gortan.

Vrijednost radova je 200 milijuna eura, proboj cijevi tunela trebao bi biti gotov za dvije godine, a prvi automobili trebali bi proći u ljeto 2024. godine.

Christian Santaleza, tehnički direktor Bina Istre, kaže da su druge dionice intenzivnim tempom uspjeli pustiti u promet nešto prije roka, a to očekuju i s drugom cijevi tunela, a ta će cijev biti duga 5630 metara, pola kilometra duža od prve cijevi.

No, gradit će se još i 24 poprečna prolaza između oba tunela što je dodatnih oko kilometar i pol probijanja.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Projekt vrijedan 200 milijuna eura Počeli radovi na probijanju druge cijevi tunela Učka: "Vozit ćemo se ovim pravcem za 4 godine"

Gradilište radi 24 sata na dan, sedam dana u tjednu, s tek kratkom pauzom u nedjeljnoj trećoj smjeni. Da im dobro ide, kaže i Tomislav Vinski, inženjer gradilišta. "Još smo uvijek u fazi organizacije gradilišta. S istarske strane montiramo drobilicu i traku za izvoz materijala"; kaže Vinski, koji očekuje da će napredovati više od 10 metara dnevno. 

Druga cijev, dugo se čekala, ističu stanovnici s obje strane Učke, ali i brže i sigurnije, napominju, osobito u ljetnim mjesecima i turističkoj sezoni kao što je ova.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Projekt vrijedan 200 milijuna eura Počeli radovi na probijanju druge cijevi tunela Učka: "Vozit ćemo se ovim pravcem za 4 godine"

Riječanin Martin Lukačić putuje tunelom svakog dana. "Bit će brže i bolje. Ljeti tu budu gužve od par kilometara pa nekad idem motorom da ih izbjegnem", kaže Lukačić.

A kako stvari stoje, izbjeći će se i poskupljenja cestarine kada druga cijev bude gotova. Naime, kako su nam rekli iz Bina Istre, poskupljenja se ne planiraju.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr

 

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene