Rast broja gostiju Hrvatska nije dočekala i novom infrastrukturom, odnosno broj gostiju raste brže nego što im Hrvatska uspijeva izgraditi ceste, parkirališta, kanalizaciju... Stoga se javljaju problemi s odvodnjom i kanalizacijom, prometnim gužvama, električnom energijom.


Prometni čepovi, izlijevanje fekalija u more na kupalištima, masnoća u kanalizacijskim cijevima, problemi sa strujom – sve su to posljedice galopirajućeg turizma u Dubrovniku i nedostatka ulaganja u infrastrukturu.

Vezani članci Dubrovnik (Foto: Dnevnik.hr) Poticajne mjere: Dubrovnik pronašao način kako pomoći ugostiteljima koji zimi zatvaraju svoja vrata Marina Kovačić (Foto: Dnevnik.hr) Ne viđa se često: Iz Rusije se vratila s medaljom izvrsnosti i ne želi napustiti Hrvatsku

Na cestama se nešto i radilo, ali kanalizacijski sustav i sustav elektroopskrbe u staroj jezgri isti su kao i prije rata. Problem je sve češći. Gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković najavljuje projekte i obnovu sustava.

''Povijesna jezgra je također ugrožena po pitanju elektroinstalacija. Sadašnji sustav je još od domovinskog rata i on je također u razini pucanja i tu imamo latentnu opasnost da svaki dan iskoči'', kaže Franković.

2010. godine u Hrvatskoj je ostvareno 10 milijuna i 600 tisuća dolazaka, prošle godine broj se penje na 16 milijuna i 300 tisuća, a ova godine oborit će novi rekord.

Raste broj hotela, apartmana, soba... Danas je u Hrvatskoj registrirano čak više od milijun i 500 tisuća osnovnih ležajeva. A nove investicije planiraju se stihijski.

''Ako želimo dati nešto gradu i nešto turistima i da svi imaju koristi od toga treba se nešto mijenjati jer ovako je sve veći broj ljudi, sve veće opterećenje, mislim da ćemo stagnirati, ne možemo naprijed ovako'', smatra Josip iz Dubrovnika.

Većina gradova i mjesta na moru pod sličnim je pritiskom, ali najteže je u manjim mjestima, gdje se u turističkoj sezoni broj stanovnika negdje poveća i pet puta.

Usporiti s gradnjom i razvojem

Grad Nin i Općina Medulin bilježe najveći porast stanovništva u kolovozu za više od 400%, a Mali Lošinj za više od 260%. Ovog ljeta i Hrvatske ceste obaraju rekorde, na nekim dionicama na Jadranu više se stoji nego vozi, kao na primjerice cesti od Splita do Omiša.

Ovo je problem koji se sigurno neće riješiti preko noći. To je proces koji traje godinama, a do tada treba usporiti s gradnjom i razvojem. To je gradonačelnik Dubrovnika i najavio da nova uprava Vodovoda sprema projekte kojima će obnoviti sustav. Treba naglasiti ''nova uprava Vodovoda'', jer sa svakom promjenom vlasti najčešće se mijenjaju i čelnici gradskih tvrtki.

U Vodovodu Dubrovnik najavljuju i projekt za dubrovačke Elafite. Naime, otoci nemaju nikakav kanalizacijski sustav, a bilježe ogroman turistički rast. Sve ovo sada je na neki način gašenje požara. Lokalne vlasti ovdje su najbitnije, ali bez uplitanja Vlade i vrha politike ovaj se problem neće riješiti.

Postoji Strategija turizma još iz 2013. u kojoj jasno stoji kako komunalna infrastruktura u većini turističkih destinacija nije dobra, pa svejedno u posljednjih nekoliko godina situacija je samo gora i gora.

Ovakav je način razvoja turizma neodrživ i na neki način režemo granu na kojoj sjedimo.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr