Svjesnost o pravilnoj prehrani sa sezonskim namirnicama, ali i o održivosti i utjecaju naših potrošačkih navika na ekologiju promijenila je način na koji konzumiramo i biramo ono što će se naći na našem tanjuru. U posljednje vrijeme većina bira kvalitetu ispred kvantitete i domaće namirnice koliko su nam god dostupne.
S time koliko nam je važno kupovati kvalitetne i lokalne namirnice upoznat je i veliki njemački trgovački lanac koji pod svojom robnom markom Okusi zavičaja okuplja najbolje od Hrvatske. Kako i samo ime kaže, svi proizvodi tog asortimana hrvatskog su porijekla i dolaze iz raznih krajeva naše zemlje. Od dolaska na hrvatsko tržište Lidl intenzivno pruža podršku domaćim dobavljačima, a trenutačno surađuje s njih više od 400.
Okusi zavičaja
(Foto:
Lidl)
Zbog velike potražnje kupaca za kvalitetnim domaćim proizvodima i pozitivnih reakcija na one koji se već nalaze u njihovim trgovinama, od voća i povrća, suhomesnatih proizvoda i sireva, mlijeka, jaja i maslaca do domaćih kolača, Lidl želi proširiti ponudu Okusa zavičaja.
Ta Lidlova robna marka ove godine slavi jubilarnih deset godina, a u želji da kupcima i dalje nudi najkvalitetnije domaće proizvode i pridonese gospodarskom razvoju ruralnih područja, Lidl je raspisao natječaj naziva ''Hrvatskih ruku djelo'' za sve OPG-ove i male poljoprivredne proizvođače, čiji će se proizvodi u konačnici moći pronaći u svakom kvartovskom Lidlu. Natječaj traje od 5.5. do 30.6. 2023. godine, a prijaviti se mogu svi oblici poljoprivrednih proizvođača prehrambenih (voće, povrće, sokovi, vina, mliječni i suhomesnati proizvodi te drugo) i neprehrambenih proizvoda (sapuni, kozmetika, sredstva za čišćenje i drugo). Na poveznici možete pronaći više informacija o natječaju, pravilnik, kao i pristupni obrazac.
Proteklih nekoliko godina imali smo priliku s Punkufer.hr-om i u suradnji s Lidlom posjetiti 20-ak OPG-ova i manjih hrvatskih proizvođača, čije proizvode možete pronaći na njihovim policama, te smo se sami uvjerili u način rada, kvalitetu proizvoda, ali i ljubav i pažnju koju ulažu u njih.
Većina njih počela je s tek nekoliko hektara zemlje ili dobrom idejom, ali s velikim ambicijama jer su vjerovali u svoj proizvod kao što je u njega u konačnici vjerovao Lidl.
Mario Čajkulić
(Foto:
Lidl)
Tako je i na OPG-u Marija Čajkulića sve počelo prije dvadesetak godina kada je njegov otac posadio prvo jutro paprike, a danas je uspješan proizvođač povrća, od raznih vrsta paprika i rajčica, salata, tikvica, batata, mladog luka, mahuna do kupusa i kelja s više od 35 hektara poljoprivrednog zemljišta. Povrće kod njega uspijeva ne samo zbog pogodne zemlje nego i zbog neizmjernog truda koji je Mario uložio u svoj OPG. Upravo zbog kvalitetne proizvodnje njegove proizvode možete pronaći diljem Hrvatske u Lidlovoj tržnici.
OPG Vinković
(Foto:
Lidl)
Od povrća na Lidlovoj tržnici, među ostalima, naći ćete i krumpir, ljutiku i luk s OPG-a Vinković iz međimurske Belice ili pak češnjak Marijana Balića iz Srijema, koji se nakon studija ekonomije odlučio vratiti u svoj rodni kraj i započeti s uzgojem češnjaka.
Marijan Balić prepoznao je da na tržištu postoji potreba za domaćim češnjakom i tako uskoro počeo s ozbiljnom proizvodnjom u kojoj svaka glavica prolazi i kroz ljudske ruke. Sada je to, kako kaže, nešto više i od posla, to je za njega stil života. U prilog mu ide i plodna zemlja njegova rodnog kraja. ''Ovo tlo je jedno od najkvalitetnijih tala u Hrvatskoj, uz sunce koje ga obasjava imamo savršen spoj za uzgoj'', objašnjava Marijan Balić, čiji je češnjak, kada je riječ o toj poljoprivrednoj kulturi, prvi izbor Lidlovih kupaca.
Hrvatskih ruku djelo
(Foto:
Lidl)
Podrška velikog trgovačkog lanca prije svega im znači sigurnost, kako saznajemo od mnogih hrvatskih proizvođača koje smo posjetili, što im je posebice važno bilo u teškim i neizvjesnim vremenima.
Svoju proizvodnju morali su prilagoditi visokim kriterijima i višestrukim provjerama kvalitete koje zahtijeva Lidl, ali sve se to isplatilo jer je njihov proizvod došao do puno većeg broja ljudi.
Ako i vi proizvodite kvalitetne domaće proizvode i želite ih plasirati na police ovog velikog trgovačkog lanca, pozivamo vas da se prijavite na natječaj ''Hrvatskih ruku djelo'' koji traje od 5.5. do 30.6. pa možda i vaših ruku djelo može postati dio Lidlove ponude.
Sadržaj je napravljen u produkciji Nova Studija, native tima Nove TV, u suradnji s partnerom Lidl po najvišim profesionalnim standardima.