Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Što treba zaposlenim majkama kako bi bile sjajne majke i jednako sjajne zaposlenice? O tome su razgovarale uspješne majke i stručnjaci - demografi te zaključili da je majkama potrebno fleksibilnije radno vrijeme. Tome bi trebao pridonijeti i projekt Mamforce koji će poticati i nagrađivati tvrtke koje majkama pomažu da ostvare balans.


Prije samo četiri tjedna Ivana Matić je rodila svoje treće dijete. Tek kad je postala majka u sebi je otkrila poduzetnički duh koji joj olakšava život. 'Kako raste broj djece, prioriteti iskaču, jednostavno ono što je nebitno izlazi van iz rasporeda i gotovo. Kod kuće sam kad mi djeca dođu iz vrtića, znači provodim to vrijeme s njima i nastavljam raditi kad mi djeca zaspu', kazala je Ivana.

Vezani članci Dinko Novak Mnogi ostaju bez posla zbog epidemije: "Probudiš se u tri sata i ne možeš više spavati. Što dalje, kako djetetu kupiti robu..." Zaposlenici (Foto: Getty Images) Prvo veliko istraživanje o employer brandingu u Hrvatskoj: Saznali smo kako top kompanije brinu o svojim zaposlenicima

Bez pomoći supruga ne bi uspjela. Upravo je to, jedna od najvažnijih karika kako bi žena mogla imati i obitelj i karijeru. 'On mora preuzeti određene uloge što danas mladi muškarci, naročito u urbanim sredinama sve više i rade', kazala je Smiljana Lainert Novosel s Fakulteta političkih znanosti.

>>
Sve je više žena poduzetnica, bolje prolaze u krizi...

Ova doktorica znanosti i majka četvero djece, priznaje - nije bilo lako. 'Ali sam zato radila noćima i noćima, i pisala radove i doktorat u vrlo, vrlo teškim uvjetima', kazala je. Zato je demografska slika Europe sve lošija, osim u zemljama koje su roditeljima izašle u susret. 'Dakle, da je moguća kombinacija zaposlenosti i željenog broja djece. To su skandinavske zemlje, Francuska itd', kazala je.

Upravo radi fleksibilnosti Ivana je pokrenula svoj posao - mrežu koja omogućava upoznavanje i sklapanje poslova ženama poduzetnicama. 'Bez obzira što imam sad 'već troje djece, ja ne želim sjediti na poslu da nemam izazova, ne želim da mi je dosadno', kazala je Ivana.

Kako bi se tvrtke potaknulo na fleksibilnost - pokreće se projekt Mamforce koji će poticati i nagrađivati tvrtke koje pomažu majkama. 'Možda skraćeno radno vrijeme, da li klizno radno vrijeme, da li joj odgovara da jedan dan radi od kuće, da li da četiri dana radi više,a jedan dan uopće ne radi. Znači, da si nekako uspije organizirati život sa djecom i oko djece, a ujedno zadržati i razvijati karijeru', kazala je Diana Kobas, idejna začetnica projekta Mamforce.

Iskustva pokazuju da tvrtka tako dobiva motiviranog i lojalnog zaposlenika, a žena priliku da gradi i obitelj i karijeru.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook