Istraživanje o zadovoljstvu pacijenata kvalitetom usluge tijekom bolničkog liječenja u KBC-u Sestre milosrdnice završilo je s ukupnom ocjenom 4,45, a pacijenti su kao najvažnije parametre istaknuli sigurnost i pouzdanost u liječenju, rečeno je u srijedu na predstavljanju rezultata istraživanja u kojem su sudjelovala 564 pacijenta, koji su se od listopada 2016. do travnja ove godine liječili u 16 klinika KBC-a.


"Istraživanje je pokazalo da je ukupna ocjena bolnice na visokoj razini s ocjenom od 4,45. Također nam je važan pokazatelj da je sigurnost na visokoj razini, a na nekim klinikama i viša od onoga što su očekivali, pogotovo tamo gdje su pacijenti u životnoj opasnosti", rekla je voditeljica Ureda za kvalitetu zdravstvene zaštite Vesna Čerfalvi.

Vezani članci Helikopter Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, ilustracija Tijekom uskrsnih blagdana helikopteri MORH-a prevezli 11 pacijenata s otoka Kritično stanje u bolnicama, ilustracija Traže pomoć od drugih europskih zemalja da prime njihove COVID pacijente: ''Bolnice su iscrpile kapacitete''

Uočene slabosti pokazuju da treba poboljšati infrastukturu jer se osjeća potreba za novim suvremeno uređenim prostorima, što će vjerojatno prepoznati i Ministarstvo zdravstva, dodala je Čerfalvi.

To je prvo istraživanje kvalitete usluga u bolnicama, koje su radi unapređenja kvalitete i zadovoljstva pacijenata proveli Ured za kvalitetu KBC-a Sestre milosrdnice i tim sa zagrebačkog Ekonomskog fakulteta.

Neke KBC-ove zgrade kao iz 1846.

"KBC Sestre milosrdnice postoji od 1846. godine, a kada dođete u krug bolnice, vidite da neke zgrade tako i izgledaju. Naravno da stručno pratimo sva zbivanja u modernoj medicini i pokušavamo, koliko nam dopuštaju financije, pratiti sve skupa i opremanjem, edukacijom i uvođenjem novih terapijskih i dijagnostičkih metoda", kazao je ravnatelj KBC-a Mario Zovak.

Osoblju KBC-a važno je kako ih vide pacijenti, jesu li dovoljno dobri i mogu li poboljšati svoj odnos, pa je zato Ured za kvalitetu pokrenuo neovisno istraživanje o percepciji pacijenata. U istraživanju je primijenjena SERVQUAL metodologija, a pacijenti su upitnik popunjavali prilikom prijema i prije otpusta iz bolnice.

Ocjenjivali su pet dimenzija kvalitete usluge – pouzdanost, odgovornost, sigurnost, razumijevanje za korisnika i tzv. opipljive elemente, koji se odnose na prehranu, infrastrukturu i osoblje.

Pacijenti su najbolje ocijenili sigurnost, koju smatraju najvažnijom, a to je osobito izraženo na Klinici za kardiokirugiju, gdje je iskustvo pacijenata nakon boravka u bolnici bila puno bolja od njihova očekivanja prije ulaska u nju.

Kod ocjene pouzdanosti pokazalo se da je za većinu klinika i zavoda ona sukladna iskustvima pacijenata poslije liječenja, a rezultati su pokazali da postoji visoka razina suosjećajnosti djelatnika KBC-a za pacijente.

Po pitanju odgovornosti, koja uključuje problem lista čekanja i čekanja u ordinacijama, pacijenti su ocjenom pokazali da ima prostora za poboljšanja u organizaciji rada, a najslabiji rezultati vezani su uz prostor i prehranu, što ukazuje na potrebu novih ulaganja u izgradnju suvremenih bolničkih prostorija. (Hina)