Prva faza obnove uključuje izradu novih pješačkih staza, sanaciju pješačke ograde i šest korozijom oštećenih mjesta na čeličnim lukovima mosta preko rijeke Save.
Pročitajte i ovo
Povećanje profita
Bile su jedan od simbola razvoja, a one koji u njima rade poznavali su gotovo svi u gradu: "Prilika je propuštena"
OTVORIO SAVSKI MOST
Tomašević otkrio koga nema na popisu za otkaz i komentirao prodaju Gradske plinare: ''Traže se opcije...''
Procjenjuje se da će prvi radovi trajati pet mjeseci, a njihova je vrijednost 16 milijuna kuna bez PDV-a.
Izvođenje radova je povjereno splitskoj tvrtki SPEGRA, a početak sanacije već se nekoliko puta bio najavljivao. Natječaj je raspisan još 2017., no oduljio se odabir izvođača, a nakon toga je početak radova na toj prometnici odgođen zbog velikih radova na zagrebačkom rotoru.
Cilje je bio izbjeći istodobno odvijanje radova na dva prijelaza preko Save koji spajaju dva dijela grada.
Još novih regulacija prometa
Most slobode četverotračni je most, a za potrebe obnove bit će uspostavljena nova regulacija prometa koja bi trebala u najmanjoj mogućoj mjeri utjecati na odvijanje prometa.
Tijekom sanacije promet će se i dalje odvijati u četiri trake, ali će im širina biti manja, piše Jutarnji list.
Dužina ukupnog zahvata iznosi oko dva kilometra, a izvođač radova prvo će krenuti s rekonstrukcijom jedne strane mosta, a tek potom druge.
Radovi će trajati dulje no obično
Most slobode dug je 373 metra, plus sjeverni i južni pristup mostu koji se također saniraju. U sklopu te faze sanacije bit će skinut asfaltni sloj s pješačke staze i stavljen novi.
Obnovit će se i čelična ograda, rubnjaci i slivnici, a dijelom će biti postavljena i nova hidroizolacija.
Otegotna je stvar za izvođače to što se radovi odvijaju uz promet, zbog čega će trajati dulje nego inače.
Bez sanacije od 1959. godine
Most slobode pušten je u promet 1959. godine i dosad nije saniran.
U njega je ugrađeno 1600 tona čelika, a pojedini dijelovi mosta napravljeni su od bračkog kamena.
S obzirom da nikada nije saniran, Most slobode ocijenjen je kao zagrebački most koji se nalazi u najgorem stanju te mu treba hitna obnova. Cijena sanacije procjenjuje se na 61 milijun kuna.
U Gradskom uredu za prostorno uređenje posebno ističu da nosiva konstrukcija mosta nije ugrožena, što znači da nema opasnosti za njegove korisnike.
“Oštećenja čelične konstrukcije svode se na mjestimične korozije i dotrajalu antikorozivnu zaštitu. Sanacijom u 3. fazi ojačat će se nekoliko mjesta na luku mosta oštećenih korozijom i nanijeti nova antikorozivna zaštita", kažu iz gradskog Ureda.
Obnova mosta odvit će se u četiri faze kako se most ne bi morao potpuno zatvoriti za promet, što bi dovelo do dodatne pomutnje u ionako lošoj prometnoj infrastrukturi Grada Zagreba.
Kada će most točno biti saniran - još nije poznato.
Prošle godine dovršeno je projektiranje 2. faze sanacije, a radovi će početi nakon završetka natječaja za izvođače. Za 3. fazu tek je raspisan natječaj za izradu potrebne projektno-tehničke dokumentacije za sanaciju čeličnog dijela mosta i upornjačkih prostorija. Četvrta faza još nije ni u fazi istražnih radova.