Četrnaestu godinu zaredom najpoželjniji poslodavac u Hrvatskoj je dm-drogerie markt, na drugom mjestu i ove se godine nalazi trgovački lanac Lidl Hrvatska, a na trećem Rimac Grupa, pokazuje istraživanje portala MojPosao.
Istraživanje je provedeno devetnaestu godinu zaredom, provela ga je Alma Career Croatia, koja upravlja portalom MojPosao, a tijekom 2023. godine u njemu je sudjelovalo više od 25 tisuća ispitanika. Temelji se isključivo na percepciji ispitanika o samim tvrtkama, a cilj mu je bio saznati koji su, i zbog čega, poslodavci na hrvatskom tržištu rada najatraktivniji općoj javnosti.
Od ispitanika se tražilo da imenuju poslodavca "prvog", "drugog" i "trećeg" izbora, pri čemu su "prvi" dobili tri, "drugi" dva, a "treći" jedan bod, na temelju čega se izračunavao ukupan poredak.
Pročitajte i ovo
Kazneno prijavljen
Mladić (18) prijetio ženi, na vrata mu pokucala policija: Nisu mogli vjerovati što su tamo pronašli
Poslodavac prvog izbora i ove godine je bio dm-drogerie markt, drugi je bio Lidl, treća opet Rimac Grupa, na četvrtom se mjestu našla Müller trgovina, slijedi A1 Hrvatska, pa HEP, Hrvatski telekom, Kaufland Hrvatska, Ina, dok listu deset najbolje plasiranih zaključuje Atlantic grupa.
Na listi najpoželjnijih poslodavaca zamjetan je skok tehnoloških kompanija kao što su Google Hrvatska, Microsoft Hrvatska te Ericsson Nikola Tesla koje su ove godine ušle u top 20, istaknuto je.
Google Hrvatska tako je zauzeo 18., Microsoft Hrvatska 20., a Ericsson Nikola Tesla 15. mjesto.
Pročitajte i ovo
"Štrajk, štrajk"!
VIDEO Veliki prosvjed na Markovu trgu: "Plenkoviću, ovo je početak, a nekome možda i kraj"
Najvažniji dobri međuljudski odnosi
Ispitanici su u istraživanju izdvojili do tri faktora koja po njihovu mišljenju najpoželjniji poslodavac mora imati, a najviše njih, 45 posto, istaknulo je dobre međuljudske odnose, odnosno dobru atmosferu na radnom mjestu.
Nakon toga sa po 43 posto slijede dobar tretman od nadređenih te sigurnost radnog mjesta. Među manje bitnim faktorima su društvena odgovornost kompanije, nematerijalne beneficije te prilika za hijerarhijsko napredovanje, pokazalo je istraživanje.
Kada je riječ o dodatnim beneficijama, 64 posto ispitanika najpoželjnijima smatra bonuse za izvanredna postignuća, dok s po 51 posto slijede fleksibilno radno vrijeme i naknada za putne troškove.
Pročitajte i ovo
Godišnji odmor iz pakla
Turistica uhićena u zračnoj luci, krivo je optužili i strpali u zatvor: Danima je bila u sobi s 40 ljudi
Gotovo polovica ispitanika često razmišlja o promjeni poslodavca
Gotovo polovica ispitanika, njih 47 posto, često razmišlja o promjeni poslodavca, dok ih 35 posto o tome razmišlja ponekad. Svega 18 posto ispitanika uopće ne razmišlja o promjeni posla, rezultati su istraživanja.
Međutim, ispitanici koji rade kod svog poslodavca prvog izbora u puno manjoj mjeri razmišljaju o promjeni posla, nego oni koji ne rade kod svog poslodavca prvog izbora. Više od polovice ispitanika, 54 posto, koji rade kod svog poželjnog poslodavca uopće ne razmišlja o promjeni posla, dok je takvih svega devet posto među ispitanicima koji ne rade kod svog odabranog poslodavca.
Njih, pak, više od polovice, 55 posto, često razmišlja o promjeni posla, naspram svega 11 posto onih koji često razmišljaju o promjeni posla, a rade kod svog poželjnog poslodavca, navodi se.
"Sukladno ovim rezultatima ne čudi podatak da 48 posto ispitanika aktivno traži posao, dok ih naredna trećina, 38 posto, ne traži posao, ali ako bi ih poslodavac kontaktirao, razmislili bi o tome", istaknuli su s portala MojPosao.
Naposljetku, svega 14 posto ispitanika uopće ne traži posao. Također, posao u većoj mjeri traže oni ispitanici koji ne rade kod svog poželjnog poslodavca, 51 posto, nego oni koji rade kod poželjnog poslodavca, pri čemu njih 17 posto traži posao.