Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Na deklaracijama prehrambenih proizvoda moraju biti veća slova, a sastojci na koje su ljudi najčešće alergični posebno vidljivi. To su samo neka od novih pravila iz zakona o zaštiti potrošača. Hrvatski potrošači, ističu udruge, malo znaju o svojim pravima, a najviše problema imaju s teleoperaterima i komunalnim uslugama.


Bolje pružanje informacija o proizvodima i cijenama glavni je naglasak zakona o zaštiti potrošača.

Vezani članci Meso (Foto/Arhiva: Damir Spehar/PIXSELL) Kako izgleda prosječan uskrsni stol: Domaća kvaliteta "utopila se" u uvoznoj Slika nije dostupna Često kupujete preko interneta? Onda ovo trebate znati...

Sniženja smiju biti 3 puta na godinu po 60 dana. Osim snižene mora biti istaknuta i redovita cijena. Akcije smiju trajati najviše 30 dana. 'Upravo kako bi se spriječilo zavaravanje potrošača da je neki proizvod po povoljnoj cijeni neki duži period', kaže Đema Bartulović iz Ministarstva gospodarstva.

Potrošači, imate i veća prava nego što mislite!

Na deklaracijama prehrambenih proizvoda moraju biti veća slova, a posebno moraju biti istaknuti sastojci na koje su ljudi najčešće alergični. 'Sada je intencija bila da se naviknu potrošači da čitaju deklaracije i u popisu sastojaka da se alergeni istaknu na neki način kao što je boldanje slova ili italic, dakle drukčijim fontom nego što su ostali sastojci napisani', kaže Sanja Kolarić Kravar iz Ministarstva poljoprivrede.

Ako kupite recimo kućanski uređaj koji ima grešku, slabije radi ili slično, vi kao potrošač određujete što trgovac treba učiniti. 'Sad nam trgovac kaže nosite ga na servis. Ne - potrošač može reći ja ga ne želim popraviti ja želim zamjenu uređaja radi materijalnog nedostatka', objašnjava Tomislav Lončar iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača.

Ako za svoj novac ne dobijete ono što ste platili, problem možete prijaviti tržišnoj inspekciji Ministarstva gospodarstva.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook