Obavijesti Video Pretražite Navigacija
428 radnika čeka novi model

Hrvatske ceste uvele model kažnjavanja i nagrađivanja radnika

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Hrvatske ceste, kao jedina za sada javna tvrtka, osmislile su model kažnjavanja neradnika, ali i nagrađivanja radnika.

7 tisuća kilometara državnih cesta čeka popravak ili izgradnju. U ovom trenutku na razini države više je 500 gradilišta. Nezavršeni radovi hrvatske ceste do sada su stajali više od 600 milijuna kuna, no odgovornost više nije samo na upravi nego i na svakom radniku koji ne obavlja svoj posao. 428 zaposlenika čeka sustav kažnjavanja i nagrađivanja. 'Po tom modelu će sami sebi krojiti i plaću i dalju sudbinu', Kaže Nenad Maljković, član uprave Hrvatskih cesta.

Pročitajte i ovo Bruna Papić, reporterka Dnevnika Nove TV Huligani Čeka li Hajduk najstroža kazna ikad izrečena? Evo kada stiže odluka: "Postoji velika mogućnost..." Državne bolnice i upravljačka prava - 2 ozdravljenje sustava Obećali su da će država šefovati bolnicama, no sve kasni: "Ne mislim da će išta biti bolje"

>>Bandić: 'Ne prestajemo s radovima u Zagrebu!'

Svaki projekt dobiva voditelja koji ga prati od početka do kraja. On bira radnike s kojima će posao obaviti. Ako je uspješno obavljen, bit će novčano stimulirani. Ako kasne, prekorače investicijski plan, imaju veće troškove od predviđenih - dobit će kaznu. 'Ili će podići kvalitetu svoga rada ili će sam otići iz firme jer mu prihodi neće biti kako je navikao do sada', kaže Nenad Maljković.

Negativno stimuliranje u vidu novčane kazne je zakonski teško provesti, kaže stručnjak za radno pravo. 'Ukoliko je plaća utvrđena, ukoliko stoji bilo u kolektivnom ugovoru, pravilniku o radu, tada se radniku ne smije isplatiti plaća manja od one koja je njemu tamo uređena. Tada jedini način kažnjavanje radnika je otkazivanje redovnim i izvanrednim otkazom i izdavanje opomene prije otkaza', kaže Viktor Gotovac, stručnjak za radno pravo.

Potporu sindikata za ovakav model imaju. A svjesni su i da nije isto nagraditi inženjera ili nekoga tko radi u sektoru financija, a ključan je za projekt. 'Zato smo si dali vremenski rok do kraja godine da ustanovimo te kriterije po kojima će svaki djelatnik biti ocjenjivan i nagrađen kroz stimulativni dio plaće', kaže Nenad Maljković.

Na ovaj način, kažu, očistit će hrvatske ceste od neradnika, smanjiti troškove, a probijeni rokovi neće se više ponavljati.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene