'Poput u svijetu najvećeg i najmanjeg kompresijskog omjera. I za benzinske i za dizelske motore ključan je kompresijski omjer.
Pročitajte i ovo
Električni SUV
ID.4 – prvi potpuno električni SUV marke Volkswagen
SUV PEUGEOT 3008 & 5008
Stvoreni da predvode
vjetar otpuhao ćacilend
VIDEO Srbija ključa! Nastavljeni prosvjedi, ratni zločinac prijeti: "Riješite to ili ću pozvati svoje četnike"
12-DNEVNI RAT
Satelitske snimke otkrile gdje su pogodile iranske rakete: Izrael je ovo pokušao sakriti
golemi izazov
Organizator koncerta otkrio koliko je koštao spektakl: "Kada su se sve te karte prodale, sjeli smo s Markom..."
Za benzinski motor htjeli smo postići najveći stupanj kompresije na svijetu, dok smo za dizelski motor nastojali dobiti najmanji kompresijski omjer na svijetu. Uspjeli smo u oba slučaja te stvorili dva iznimno učinkovita motora', rekao je Susumu Niinai, iz odjela za razvoj motora u Mazdi.
Ako kažemo kako je uobičajena kompresija kod benzinskih motora oko 10 naprema 1, a samo nabrijani motor Formule 1, koji se i vrti na nevjerojatnih 19 tisuća okretaja u minuti, radi na kompresiji 12 naprema 1, onda Mazdina novost zvuči prilično šokantno. Naime, novi japanski benzinac koristi kompresiju od čak 14 naprema 1.
Benzinac je snažan 155 konja i dolazi s novim ispušnim sustavom. 10 je posto lakši u odnosu na prethodni motor, okretni moment mu je povećan za 15 posto, a isto toliko je smanjena i ukupna potrošnja. Jednako spektakularno zvuči i podatak kako novi dizelaš radi s kompresijom 14 naprema 1. Pogledajte kompresiju svojeg dizelaša i ostat ćete začuđeni.
Ovo je znatno manje od konvencionalnih vrijednosti, čime je novi 2,2 litreni motor s dva turbo punjača i snagom od 175 konja, postao znatno učinkovitiji ali i 20 posto manje štetan za okoliš, odnosno i manje žedan. K tome, novi motor je u radu i vrlo sličan klasičnim benzincima jer, netipično za dizelaše, voli visoke okretaje.
Dakle, u Mazdi motore razvijaju na sebi svojstven način. I to nije tek prolazni hir. Jer klasični motori, očito je, još nisu dali sve od sebe.
'Kao što znate, svijest o globalnom okolišu raste. Pa iako se električni automobili pojavljuju na tržištu, kako se približavamo 2020. godini, ja vjerujem da će motori s unutarnjim sagorijevanjem i dalje biti fundamentalni pogon za automobile', ističe Susumu.
U principu je stvar vrlo jednostavna – iz motora valja izvući optimum.
'Gledajući učinkovitost današnjih motora s unutarnjim sagorijevanjem, oko 70 do 90 posto energije je izgubljeno. Poboljšanje motora je u stvari transformacija te izgubljene energije u pokretačku silu', kaže Susumu.
Ako ste ikada, kao ljubitelj automatskog mijenjanja brzine, razmišljali o kupnji Mazde, vjerojatno ste odustali jer Mazda do sada nije imala adekvatan odgovor… Do sada.
'Naš razvojni tim iz europskog centra za istraživanje i razvoj je puno učinio tijekom test vožnji i kalibracije novog automatskog mjenjača. Za Mazda Skyactiv mjenjač uspjeli smo povezati sve prednosti postojećih mjenjača i izbjeći nedostatke. To znači kako smo uspjeli osigurati uglađeno kretanje zajedno s malom potrošnjom i izravnim osjećajem. Ukidanjem proklizavanja uspjeli smo smanjiti potrošnju za 7 posto u odnosu na postojeći automatski mjenjač', ističe Joachim Kunz, Susumuov kolega.
Novi automatik ima šest brzina i nije rezerviran isključivo za benzinske motore. Kako tržište zahtijeva kombinaciju dizelskog motora i automatskog mjenjača, Skyactiv je razvijen i za dizelske motore, ističu u Mazdi.
Novost je i poboljšani manualni mjenjač koji je čak 11 kilograma lakši od prethodnog. No, niti to nije sve. Dapače, Mazdina filozofija već neko vrijeme koristi termin downsizing, što je sada i vjerno demonstrirano. Na prezentaciji smo, naime, vozili potpuno nove modele, zamaskirane u poznatu karoseriju.
Skyactiv filozofija odnosi se i na novi vozni postroj koji je, naravno, olakšan u odnosu na prethodni. Dakle, puno zanimljivih i korisnih novosti iz zemlje izlazećeg sunca koje će kupci moći isprobati već početkom iduće godine. Premijerno, na prvom Mazdinom kompaktnom SUV-u, modelu CX-5, a kasnije i na svim ostalim modelima.