DS4 je ime novog Citroenovog ljepotana.


Predstavljen još krajem prošle godine na auto salonu u Parizu, novi će francuski šminker u hrvatskim salonima biti za nekoliko dana, a mi smo ga imali prilike provozati po prekrasnim cestama u okolici Barcelone.

Vezani članci Slika nije dostupna Renault oduševio novim Espaceom Slika nije dostupna VW izbacio još jedan Golf – ovog puta kao Alltrack Crossover verziju

Kao i kod manjeg modela DS3, kojim je Francuska marka otvorila novo poglavlje u svojoj proizvodnoj filozofiji, i DS4 se ponajprije ističe izgledom. Iako je, na prvi pogled jasno kako je riječ o maštovitijoj, razigranijoj varijaciji klasičnog C4, novi je kvazi-coupe ipak više od toga.

Francuzi su sve karte bacili na izgled koji je, na prvu, definitivno markantan. Agresivno stiliziran prednji kraj, snažno nakošen stražnji bočni dio s imitacijom prozora kao kod coupea ili pak sexy stražnjica. DS4 je svakako pojava na cesti.
No, kao i kod manjeg DS3, i ovdje je mnoštvo kromiranih i mat detalja, baš na svakom mogućem mjestu, što će se nekima ipak činiti pretjeranim. U svakom slučaju, DS4 ne može proći nezapaženo.

Na prezentaciji smo čuli i komentare kako je DS4 francuska Giulietta, što svakako ima smisla ukoliko pogledamo kvaku stražnjih vrata. Ona je, naime, poput Alfinog dugogodišnjeg patenta, skrivena u C nosaču krova, što ima svoje prednosti i mane ali sugerira i na jednu zanimljivost – DS4 se, naime, uopće neću nuditi u verziji s troja vrata. Šteta, jer bi automobil tako djelovao još dinamičnije.

Pređimo na brojke. DS4 je dugačak 4,27 metara, dakle, poput većine modela u kompaktnoj klasi. Ali je, zanimljivo, prilično visok – 153 centimetra, odnosno samo 6 centimetara manje od Golfa Plus. Prtljažnik je s 370 litara također prosječan, no isti epitet nikako na zaslužuje izgled kabine. Citroen je na posljednjih nekoliko modela sve karte bacio na izgled i kvalitetu interijera, što im se polako i vraća.

Tako je i DS4 iznimno atraktivan, ali i kvalitetan. Osjećaj ugode je prilično izražen, sjedala su vrlo udobna, a kupcima jedino preostaje izabrati jednu od mnoštva kombinacija presvlaka, kože, boja kokpita, masažnih sjedala.

U top opremi koža osim sjedala dekorira i dijelove kokpita, ručke na vratima i druge detalje. Naravno, tu su i instrumenti koji mijenjaju boju, kao i više polifonih melodija zvukova upozorenja.

Sada već klasično rješenje vjetrobrana, koji se nastavlja i iznad vozača putnika sprijeda, dio je i DS4 filozofije. Od početka prodaje u ponudi će biti dva dizelaša, od 110 i 160 konja te tri benzinca, sa 120, 150 i 200 konja. Svi će se motori moći naručiti s manualnim ili automatiziranim mjenjačem, a slabiji dizelaš će biti dostupan i u štedljivoj verziji e-hdi.

Cijena osnovnog modela, sa 120 konja snažnim benzincem, u Hrvatskoj će iznositi, 149.900 kuna. Tko pak razmišlja o sportskim performansama i boljoj opremi, mora računati s minimalno 200 tisuća kuna. Početak prodaje novog francuskog ljepotana zakazan je za 13. lipnja 2011.

Emisiju Automotiv možete pogledati nedjeljom u jutarnjem terminu na Novoj TV.