Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Automobil koji troši litru goriva na 100 kilometara, zvuči primamljivo i pomalo nevjerojatno, ali upravo to je jedna od glavnih odlika novog Volkswagenovog koncepta - L1.


Ovaj VW-ov koncept predstavljen je na ovogodišnjem Frankfurtskom sajmu automobila i predstavlja projekt kojim se ta kompanija bavi već dugo vremena te glavni novitet u njihovoj ponudi na spomenutom sajmu. Još 2002. godine bivši šef VW-a Ferdinand Piëch tim se, tada prototipom, odvezao iz sjedišta u Wolfsburgu na sastanak dioničara u Hamburgu, kako bi potvrdio njihove tvrdnje o nevjerojatno niskoj potrošnji goriva ovog automobila, koji prema mišljenjima mnogih, podsjeća na cigaretu.

Vezani članci Slika nije dostupna VW predstavio taxi na struju Slika nije dostupna VIDEO: Sva čuda sajma u Frankfurtu

L1 je iznimno blizu masovne proizvodnje te se na njemu moraju usavršiti još samo tri bitne stvari, poručuju iz kompanije, a to su ekstremno učinkovit motor, izvrsna aerodinamika te mala ukupna težina. kao pogonski motor, VW je odabrao dvocilindrični turbo dizel agregat, s 39 konja, potpomognut električnim motorom snage 14 konja. U njega je ugrađen i sustav pokretanja i zaustavljanja, kao i sedmobrzinski mjenjač s dvostrukom spojkom. L1 može dostići brzinu od 100 kilometara na sat, no njegova potrošnja tada raste na 'sramotnih' 1.38 litara na 100 kilometara.

Teži tek nešto više od 400 kilograma

Osim prednjeg pogona, ovaj čudan automobil krasi i aerodinamičnost, koja je postignuta postavljanjem sjedala vozača i suvozača jedno iza drugog, poput kokpita borbenih zrakoplova. Rezultat je automobil koji je relativno dugačak, iznimno niskog ležišta i ekstremno uskog izgleda. Šasija mu je u potpunosti izrađena od karbonskih vlakana, a njegova težina jedva prelazi 400 kilograma. Iz VW-a kažu kako će raspored sjedala vjerojatno promijeniti, kako će napredovati i završna faza samog projekta, jer smatraju da ovaj raspored sjedala neće baš naići na razumijevanje kod većine kupaca.

Unatoč tim detaljima, L1 izgleda gotovo spreman za proizvodnu traku, što se nije moglo tvrditi 2002. godine, kad je koncept bio još uvijek u fazi početnih priprema. Prema nekim izvorima iz VW-a, L1 bi se mogao naći na tržištu već 2013. godine. Jedno je sigurno, u VW-u su odlučni u zadiranju u ekstremne koncepte, ali ne samo i izgledu, već i u minimalnoj potrošnji, koja je gotovo neusporediva s ostalim hibridima koji se nude danas na tržištu.