Up Taxi predstavlja VW-ovu viziju modernog i ekološki osviještenog taksija koji bi izravno konkurirao npr. klasičnom londonskom crnom taksiju zvanom Hackney Carriage.
Pročitajte i ovo
Više od milijun tona
U BiH nađene velike količine jedne od najtraženijih ruda na svijetu: "Ovo je prilika, ali i izazov"
Pokrenuta istraga
Pokojni milijarder godinama silovao djelatnice: Sumnja se da je imao pomoć
Volkswagen je svoju zamisao taksi vozila za blisku budućnost do sada pokazao kroz nekoliko različitih studija, a nakon Milana, Berlina i Hong Konga dolazi nam najnoviji i posljednji u nizu 'World Taxis' konceptnih vozila – London Taxi Concept.
Glavna ideja vodilja projekta električnih trosjeda bila je pronaći rješenje za probleme s kojima se suočavaju današnji gradski taksiji ili bolje rečeno taksisti, kao npr. stroži zakoni o emisiji štetnih plinova i sve manje prostora na gradskim ulicama.
Novi Up Taxi koristi litij-ionske baterije ukupnog kapaciteta 45kW/h koje pogone električni motor snage 112 KS. U VW-u tvrde da bi novi Up Taxi mogao postizati maksimalnu brzinu od 119 km/h a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje ravno 10 sekundi. Napunjen 'do vrha' nudi autonomiju od 300 kilometara, a za 80-postotno punjenje treba mu samo sat vremena.
Najdojmljivije je kako je VW uspio maksimalno iskoristiti prostor u malom Up-u. Sa svega 3,73 metra dužine, 1.66 metara širine i 1.6 metara visine, novi konceptni automobil ima dovoljno mjesta za vozača i dvoje putnika s prostorom za noge kakav inače nalazimo samo u limuzinama.
Umjesto suvozačeva sjedala, prostor pored vozača u prednjem dijelu automobila predviđen je za odlaganje prtljage čime je ujedno otklonjena potreba za prtljažnikom što objašnjava velikodušan prostor za noge putnika na stražnjim sjedalima.
Pored vozača nalazi se veliki zaslon na dodir na kojem se nalaze ključne informacije o samom vozilu, zatim informacije o vožnji (svojevrsni digitalni taksimetar) i navigacija. Putnike u stražnjem dijelu vozila pri samom ulasku u taksi dočekuje isti veliki multifunkcionalni zaslon na dodir koji u ovom slučaju prikazuje informacije o vremenu, njihovu rutu te trenutni položaj tijekom cijele vožnje.
Putnici preko spomenutog zaslona također mogu upravljati klima uređajem, audio sustavom i primati infomacije o cijeni prijevoza. Konvencionalna vrata na lijevoj strani omogućavaju vozaču da normalno uđe u automobil dok se na desnoj strani nalaze električna pomična vrata koja putnicima nude puno veći prostor pri ulasku u vozilo, posebno ako imaju dodatnu prtljagu.
Napomenimo još da taksi svjetlo na krovu sjaji zeleno kada je taxi slobodan, a crveno kada je zauzet.
Ono što možemo očekivati od proizvodne verzije Up-a jest da će izgledati vrlo nalik konceptnom vozilu. Ako zamislite malo konvencionalniju unutrašnjost, bez taksi obilježja izvana, nešto manjim kotačima i malo drugačijim stražnjim svjetlima, dobiti ćete vrlo približnu sliku onoga kako će novi Up izgledati kada bude službeno predstavljen u ljeto 2011. godine.