Nakon što su na internet procurile informacije o novom crossover konceptu, Audi je odlučio službeno predstaviti svoj Allroad Shooting Brake Concept a upravo je ovaj model naznaka budućeg dizajna nadolazeće treće generacije Audi TT modela.


Iako je Audi već prošle godine najavio planove o uvođenju novog dizajnerskog jezika, Allroad Shooting Brake koncept ne izgleda toliko radikalno drugačije što pak govori da sljedeća generacija TT modela u pogledu estetike neće toliko odstupati od postojećih modela njemačkog brenda.

Vezani članci Slika nije dostupna Napokon bez kamuflaže - nova Octavia RS! Slika nije dostupna Kako ABT zamišlja Audi A4 modele

Novi crossover koncept iz Ingolstadta pogoni plug-in hibridni sustav koji dostavlja impresivne performanse o kojima svjedoče podaci poput izlazne snage od 408 KS i maksimalan okretni moment od 650 Nm.

Izložbeni automobil koji na vazi pokazuje 1.600 kg, od 0-100 km/h ubrzava za 4.6 sekundi te nastavlja ubrzavati do elektronički ograničene maksimalne brzne od 250 km/h. Još jedan vrlo impresivan podatak jest potrošnja koja iznosi 1.9 l/100km uz prateće emisije CO2 od 45 g/km. Ukupna autonomija tako iznosi do 820 km što znači da biste se mogli dovesti do Zuricha bez da ijednom morate stati na benzinsku postaju.

Konvencionalan dio ovog izuzetno učinkovitog hibridnog pogonskog sklopa čini 2.0 TFSI motor koji dostavlja 292 KS i razvija 380 Nm okretnog momenta. Rad spomenutog 2.0 TFSI motora nadopunjava elektromotor u obliku diska s odvojivom spojkom. Električni motor dostavlja 40 kW snage i 270 Nm okretnog momenta a integriran je u 6-stupanjski e-S tronic. Mjenjač s dvije spojke koji stupnjeve prijenosa mijenja munjevitom brzinom snagu šalje na prednje kotače.

Tu je i drugi elektromotor koji je odvojen od ove jedinice te je ugrađen na stražnju osovinu. Taj dostavlja snagu pri niskim i umjerenim brzinama te dostavlja maksimalnih 85 kW snage i 270 Nm okretnog momenta. Isti može raditi u kombinaciji s elektromotorom na prednjoj osovini i konvencionalnim motorom u slučaju da hibridni sustav detektira da je potreban pogon na sva četiri kotača. U takvim slučajevima, npr. na skliskim voznim površinama ili na nepopločenim površinama, Audi Allroad Shooting Brake u suštini se pretvara u e-tron quattro.

Odmah ispred stražnje osovine smjestio se paket litij-ionskih baterija koji se sastoji od osam modula. Baterije s tekućim hlađenjem nude kapacitet od 8.8 kWh što je dovoljno za 50 km vožnje koristeći isključivo električnu energiju. Audijev 'Wallbox' koristi se za punjenje kad automobil nije u pokretu a isti je kompatibilan s raznim voltažama i tipovima konektora zbog inteligentne regulacije prijenosa električne energije.

Audi iznenadio posjetitelje Frankfurt Motor Showa konceptom zvanim Nanuk

Nakon više od 30 godina stiže nam novi Audi Sport Quattro

Vozač na raspolaganju ima tri načina rada. Prvi je EV način rada koji se može odabrati pritiskom gumba na višefunkcionalnom upravljaču i koji prioritet stavlja na potpuno električni pogon. U ovom slučaju, prednja pogonska jedinica ostaje u potpunosti ugašena dok elektromotor na stražnjoj osovini sa svojom izdašnom snagom i okretnim momentom nudi konceptnom crossoveru s dvoja vrata mogućnost da vrlo brzo dostigne maksimalnu brzinu od 130 km/h.

Drugi način rada jest naravno Hybrid pri čemu su vozaču na raspolaganju dva izvora pogona koja vrlo učinkovito surađuju na različite načine, ovisno o potrebi. U mnogim situacijama električni motor na prednjoj osovini funkcionira kao generator koji pokreće sam motor te tako puni baterije i produljuje domet automobila.

Posljednji, Sport način rada, koji vozač može odabrati preko Audi Drive Select sustava, koristi sve raspoložive izvore energije. Kad je vozaču potrebna sva raspoloživa snaga, elektromotor na stražnjoj osovini radi u suradnji s 2.0 TFSI motorom pružajući dodatan 'boost' a obje pogonske jedinice dostavljaju pogonsku snagu.

Ovisno o situaciji u vožnji, uklanjanjem stopala s papučice gasa mogu se ugasiti sve pogonske jedinice ili se pak može prikupiti i uskladištiti dodatna energija putem sustava regenerativnog kočenja. Vozač može koristiti i ''Hold'' ili ''Charge'' funkcije preko MMI sučelja ne bi li izravno utjecao na način punjenja baterija, npr. da poveća skladištenje električne energije kako bi je mogao koristiti za zadnjih par kilometara putovanja do svog odredišta.

Audi Allroad Shooting Brake biti će prikazan javnosti na NAIAS-u u Detroitu koji je otvoren od ponedjeljka.

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.