Rješen dugogodišnji misterij

Znanstvenici konačno shvatili zašto Zemlja svjetluca

Otkako su sateliti počeli gledati na Zemlju iz dubokog svemira, uočili su svjetlucavu tajnu: blistave zvijezdice poput svjetlucanja zvijezda. Ali Zemlja je planet, a ne zvijezda - pa zašto onda treperi do očiju dalekih promatrača?

Taj je problem već godinama zavarava znanstvenike, uključujući glasovitog astronoma Carla Sagana - no sada je tim znanstvenika iz NASA-e konačno shvatio zašto se to događa.

Pročitajte i ovo Stanje na cestama O problemima na cesti Bura puhala i do 180 km na sat: "Vozači ne žele pratiti signalizaciju, prate GPS" Prijelomi zbog skliskih površina - 4 Pripazite! Posljedice leda i skliskih površina: Do poslijepodneva 30-ak ljudi završilo u bolnici

U novom istraživanju, u časopisu Geophysical Research Letters, istraživači objašnjavaju tajnu iza naizgled sjajne Zemlje iz svemira: led.

Opservatorij Deep Space Climate (DISCOVR), satelit dizajniran da upozori znanstvenike na masovna koronarna izbijanja iz sunca, lebdi u svemiru oko milijun milja od Zemlje. S DISCOVR-a je zapaženo čudno svjetlucanje naše planete, otkako se započelo s promatranjem u 2015.

Svjetlucanje je prvi put zabilježeno u radu iz 1993. Carla Sagana i njegovih kolega, koji su proučavali snimke Zemlje pomoću Galileove svemirske letjelice na putu prema Jupiteru. U to vrijeme, znanstvenici su primijetili da se odsjaji događaju preko vode.

Kad je DISCOVR krenuo javnost je počela ispitivati ​​Alexandera Marshaka, autora, o odsjajima. Otkrio je Saganov papir, ali je shvatio da bljeskovi na Galileovim fotografijama nisu bili ograničeni na tijela vode. Začuđen, radio je s timom kako bi proučio godinu dana vrijedne podatke iz DISCOVR-a te kako bi pronašao izvor bljeskova.

Tim je gledao više od 800 bljeskova na slikama koje je snimio DISCOVR, uzimajući u obzir zemljopisnu širinu, kutove i apsorpciju kisika u Zemljinoj troposferi. Suzili su izvor na sunčevu svjetlost, a zatim otkrili da se podudaraju s mjestima oblaka cirusa. Ti oblaci su sastavljeni od ledenih kristala koji se formiraju u gornjoj troposferi. Tim smatra da horizontalne čestice leda unutar oblaka odražavaju svjetlost od Sunca, koja se može vidjeti čak i iz dubokog svemira.

To znači da je to treperenje prilično drukčije od onoga što ljudi sa Zemlje vidi na zvijezdama. Ta treperenja se javljaju zbog atmosferske turbulencije na Zemlji koja lomi zvjezdanu svjetlost, stvarajući iluziju promjenjivog oblika.

Zemljin sjaj s druge strane je zbog vode, a tehnika bi se jednog dana mogla koristiti za prepoznavanje drugih planeta bogatih vodom. U priopćenju za tisak, Marshak kaže da on radi kako bi shvatio koliko su česte te svjetlucave vodoravne čestice te bi volio otkriti postoji li još načina na koje Zemlja 'komunicira' sa svojim Suncem.