Obavijesti Video Pretražite Navigacija
DOZNAJEMO IZ POVJERLJIVIH IZVORA

Provjereno: Bivši zaposlenici Cammea progovorili kako su država i lokalni moćnici pomagali uspon te velike prijevozničke tvrtke

Radnička prava i malverzacij u tvrtki Cammeo (Foto: Dnevnik.hr) - 2
Radnička prava i malverzacij u tvrtki Cammeo (Foto: Dnevnik.hr) - 2 DNEVNIK.hr
Aktualno Galerija Radnička prava i malverzacije u tvrtki Cammeo (Foto: Dnevnik.hr) - 1 Radnička prava i malverzacije u tvrtki Cammeo (Foto: Dnevnik.hr) - 1 Foto: DNEVNIK.hr Radnička prava i malverzacij u tvrtki Cammeo (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Radnička prava i malverzacij u tvrtki Cammeo (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Foto: DNEVNIK.hr Tvrtka Cammeo o Slavku Liniću (Foto: Dnevnik.hr) Tvrtka Cammeo o Slavku Liniću (Foto: Dnevnik.hr) Foto: DNEVNIK.hr Miljenko Gočin, Sindikat hrvatskog vozača Miljenko Gočin, Sindikat hrvatskog vozača (Foto: Dnevnik.hr) Foto: DNEVNIK.hr +0 Slavko Linić, bivši ministar financija Galerija 1/5 >>
Nakon priče o kršenju radničkih prava i malverzacijama u Taxi Cammeu, ekipa Provjerenog kontaktirala je osobu koja zna sve što se u toj tvrtki događalo jer je i sama u tome sudjelovala. Radi se o zaposleniku na visokoj poziciji, desnoj ruci Koste Minovskog i Vladimira Minovskog. Rekao je da su potplaćivali ljude na raznim pozicijama, vodili ih na ručak, davali im automobile, te da su se zauzvrat trgale prometne kazne koje je Cammeo dobivao.

S povjerljivim izvorom koji je nekada bio na visokoj poziciji u tvrtki Cammeo ekipa Provjerenog našla se na tajnoj lokaciji. Ta je osoba otkrila kako se od samih početaka u toj tvrtki poslovalo.

Pročitajte i ovo Provjereno: žrtva obiteljskog nasilja - 1 Donosi Provjereno Žene progovorile o strahotama koje su proživjele u sigurnoj kući: "Nekoliko sam puta pomislila - bolje da sam trpjela batine nego što sam ovamo došla" Provjereno: Bibliobus - 5 Na kotačima Svaki dan vozi stotine kilometara, ali nije profesionalni vozač: Pogledajte zašto se Anti djeca najviše vesele

"Kupovali smo švercano gorivo. Cisternama smo dovozili dizel koji sam u gotovini plaćao 55 do 60 posto vrijednosti tržišne cijene", rekao je izvor.

"Kada smo došli u Zagreb, morali smo se malo i s politikom povezati. Ja sam upoznao neke ljude u Saboru, a Slavko Linić je Kostu znao od prije", dodao je. "Sastanci s Linićem događali su se 2010., 2011. godine. Na sastancima smo pričali o tome kako će nam Linić pomoći da uđemo u Zagreb."

Crne vreće bile su pune računa koji nikada nisu prikazivani

Dobili su 76 dozvola za Zagreb. Ali problem je bio što su na lizing, tvrdi izvor, kupili 150 automobila. Snašli su se tako da su dobili dozvole za Svetu Nedelju. Međutim, dugovi su iz dana u dan rapidno rasli.

"Nije bilo prometa, a troškovi su bili ogromni. Automobili iz Svete Nedelje počeli su voziti po Zagrebu. Onda je zaustavljala prometna policija. Dolazila je inspekcija Ministarstva prometa. Kazne su samo nastajale i nastajale. Bilo ih je oko dva milijuna", rekao je izvor.

Radnička prava i malverzacij u tvrtki Cammeo (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Radnička prava i malverzacij u tvrtki Cammeo (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Foto: DNEVNIK.hr

Lizing na automobile, kazne, krediti, veliki troškovi obitelji Minovski, nagomilao se dug od 15 milijuna kuna. No opet je uskočio Slavko Linić, tadašnji ministar financija, sa svojim Zakonom o financijskom poslovanju i predstečajnoj nagodbi.

"Na sastancima smo pričali o tome što trebam napraviti da bi mi dug bio oprošten. Bili smo u Ministarstvu financija na sastanku. Pristali su na otpis 70 posto duga, što su kasnije promijenili na 50 posto", rekao je izvor.

Međutim, i ti su papiri, Provjerenom je rekao izvor, bili lažirani: "Promet koji je prikazan u Rijeci, Zagrebu i Osijeku nije stvaran. Crne vreće bile su pune računa koji nigdje nije prikazivan. Samo je uziman novac sa strane."

Slavko Linić: "Dva sam puta bio u uredima Cammea"

Suprotno tvrdnji da su se bilance lažirale, neovisni revizori nisu pronašli ništa sporno. Odobrili su izrađeni plan restrukturiranja koji uključuje radikalne promjene u poslovanju tvrtke koja se u tom trenutku našla u gubicima. Plan je bio sljedeći: reprogram kredita u Zagrebačkoj banci, otpis 50 posto poreznog duga te 30 posto duga raznim privatnim tvrtkama. On se usvojio i predstečajna nagodba je prošla.

Slavko Linić pristao je na razgovor o predstečajnim nagodbama za koje tvrdi da su osmišljene 2012. kako bi se spasilo hrvatsko gospodarstvo. Tvrdi da je to dobar zakon koji je spasio tisuće tvrtki, uglavnom privatnih, i stotine tisuća radnika. Na početku je negirao prijateljstvo s Kostom Minovskim.

"Pojavio u Rijeci s taksi-službom kada sam ja bio gradonačelnik. Kada je došao u Zagreb, jednostavno su me proglasili njegovim pulenom jer smo iz istog grada. Mi nismo niti u rodu niti smo prijatelji", rekao je Slavko Linić, bivši ministar financija.

Radnička prava i malverzacij u tvrtki Cammeo (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Slavko Linić, bivši ministar financija Foto: DNEVNIK.hr

"Dva sam puta bio u uredima Cammea, Pokušavali su ući u Zagreb. Ja ga ni sa kim nisam povezao iz jednostavnog razloga: On je zbog cijene uvijek dobivao natječaje. Problem je bio broj vozila koja nisu imala vozače", objasnio je Linić.

Svake je godine isplaćeno desetak tisuća kuna mita

Jedan bivši radnik tvrdi kako je postojala snimka Linićeva ulaska u ured tvrtke Cammea i da ju je on vidio. Međutim, ta je snimka uništena. Zato je uživo, kaže, vidio Miju Bezera, nekadašnjeg zamjenika pročelnika zagrebačkog gradskog ureda za promet. Bezer je osoba, tvrde oba izvora, kojoj su davali novac.

"Dolazili su Mijo Bezer i Slavko Linić", rekao je jedan od izvora. "Nisam svjedočio dolascima, ali sam vidio snimke pošto su kamerama nadzirali urede. Prisustvovao sam jedino dolasku gospodina Mije Bezera", rekao je izvor.

Radnička prava i malverzacij u tvrtki Cammeo (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Radnička prava i malverzacije u tvrtki Cammeo (Foto: Dnevnik.hr) - 1 Foto: DNEVNIK.hr

Protiv Bezera je DORH-u podnesena prijava za primanje mita. Prijavu je podnio Sindikat hrvatskog vozača. Dokaze je priložio Roman Ukmar, bivši policajac i zaposlenik Cammea s kojim je ekipa Provjerenog stupila u kontakt.

 "Ja sam, između ostalog, nosio novac u Gradsku upravu. Nosio sam ga tri do četiri puta na različite adrese", rekao je Ukmar.

"Trebali su nam oduzeti neke dozvole zbog prevelikog broja prijava, a on je sve to sakrivao. Njemu sam svaki tjedan, obično četvrtkom ili petkom, davao po 800 ili 1000 kuna u gotovini te auto pun goriva da ide u Split jer mu Bandić nije dao da ide službenim autom", rekao je jedan od izvora. "Svake godine sam mu nosio desetke tisuća kuna."

Mijo Bezer, s kojim je ekipa Provjerenog stupila u telefonski kontakt, negira da je primao mito.

Inspekcija rada bila je nemoćna

Prijave je Sindikat hrvatskog vozača podnosio za kršenje radničkih prava: neplaćeni prekovremeni rad, pravo na korištenje stanke i kažnjavanje radnika.

"Inspekcija rada je bila nemoćna. Ona je isto tako podnosila prekršajne prijave. Jedina varijanta koja je bila u cijeloj toj situaciji je da mi kao sindikat za naših tridesetak članova pokrenemo sudske postupke", rekao je Miljenko Gočin iz Sindikata hrvatskog vozača.

Vlasnici Cammea ovog puta nisu htjeli stati pred kameru. Pristali su tek na odgovor pisanim putem. Tvrde, između ostalog, da se nisu bavili švercom niti da su crne vreće punili računima kako bi smanjili prikazani promet.

Također tvrde da nisu frizirali podatke za predstečajnu nagodbu. Negiraju i da su se dugovi stvorili zbog visokih osobnih troškova i velikog broja kazni. Susreti s Mijom Bezerom, kažu, bili su sastavni dio poslovnih aktivnosti. Komentirali su i odnos sa Slavkom Linićem.

Radnička prava i malverzacij u tvrtki Cammeo (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Tvrtka Cammeo o Slavku Liniću (Foto: Dnevnik.hr) Foto: DNEVNIK.hr

Državno odvjetništvo nije utvrdilo postojanje niti jednog kaznenog djela

Nakon istupa Gordana Marasa, koji je u Saboru nakon prvog priloga u Provjerenom upozorio na rad Cammea, inspekcija rada posjetila je Cammeo Grupu. Tvrde da su im ustanovili tek dvije administrativne pogreške. Međutim, sama inspekcija tvrdi kako izvidi još nisu gotovi.

Inspekcija cestovnog prometa u posljednjih sedam godina u Cammeo Grupi obavila je čak 683 nadzora, to jest 85 na godinu. Za pronađene nepravilnosti i kršenje Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, u posljednje dvije godine naplaćeno je milijun i 100 tisuća kuna kazni.

"Radio sam to jer sam mislio da je ispravno. I sad Vam kažem da je to ispravno. U ovoj zemlji se drugačije ne može. Je li vam bolje dati 10.000 kuna nekome ili da vam naplate 500.000 kuna kazne?" rekao je jedan od izvora.

Tajni svjedok istaknuo je da nikada nije bio u Uskoku. Podnositelj prijave protiv Mije Bezera za primanje mita, Miljenko Gočin, rekao je da nikada nije bio ispitan. Isto tvrdi i sam Bezer.

Radnička prava i malverzacij u tvrtki Cammeo (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Miljenko Gočin, Sindikat hrvatskog vozača Foto: DNEVNIK.hr

Istovremeno, Općinsko državno odvjetništvo u odgovoru e-mailom konstatiralo je kako su provedeni detaljni izvidi koji su završili 2014. Nisu utvrđeni elementi niti jednog kaznenog djela koje se progoni po službenoj dužnosti. Prijava protiv Mije Bezera odbačena je.

Emisiju gledajte četvrtkom od 22:15 na Novoj TV, a više o pričama iz Provjerenog saznajte na novatv.hr/provjereno.

Propustili ste emisiju? Pogledajte je besplatno na novatv.hr.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene