Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Brojni su marketinški trikovi koji kupce tjeraju da troše što više, no jeste li znali na potrošnju utječe i miris u trgovini?


Bliži se sezona božićnih praznika, a njoj se zasigurno najviše raduju trgovci kojima će praznici, kao i svake godine, donijeti znatno povećanje prodaje i prihoda. A kako bi prihodi bili što veći, trgovci se koriste brojnim marketinškim trikovima. Jedan od njih su i mirisi koji kupce tjeraju da više troše. Novo marketinško istraživanje pokazalo je da na povećanje potrošnje u trgovinama najviše utječu jednostavni mirisi, piše WSU.

>> Unatoč krizi u Hrvatskoj potrošnja raste!

Vezani članci Ivo Ivezić - 1 Pokupovao je pola sela i opustošio šumu, susjedi kažu – ruši i svoje i tuđe. Ispričali su nam kako je umirovljeni policajac postao strah i trepet Slika nije dostupna Evo kako trgovci tjeraju kupce da troše sve više

Švicarski marketinški stručnjaci Andreas Herrman i Manja Zidansek sa Sveučilišta St. Gallen razvili su dva mirisa - jednostavan miris naranče i miris zelenog čaja s bosiljkom. Tijekom 18 dana promatrali su ponašanje više od 400 kupaca u jednom trgovačkom centru u situacijama kada bi u trgovinu pustili neki od navedenih mirisa.

Rezultati su pokazali da je stotinjak osoba, koji su kupovali kada je u trgovini bio prisutan jednostavan miris naranče, trošilo u prosjeku 20 % više.

'Većina ljudi procesuira taj miris na podsvjesnoj razini, ali on svejedno utječe na njihovo ponašanje', kažu stručnjaci.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook