Appleov udio na tržištu tableta smanjen je sa 66 na 50.4 posto, dok Samsung i Asus bilježe porast prodaje od 325, odnosno 242 posto
Podijelite
Iz Applea su se jučer pohvalili kako su tijekom prva tri dana od pojavljivanja iPada mini i četvrte generacije klasičnog iPada na tržištu prodali tri milijuna ovih tableta te je izvršni direktor Tim Cook rekao kako je iPad mini praktički rasprodan. U ovoj kompaniji imaju razloga za zadovoljstvo jer su prodali dvostruko više tableta u odnosu na prva tri dana prodaje iPada treće generacije u ožujku, no usprkos odličnoj prodaji, čini se da se ipak bliži kraj njihovoj dominaciji na ovom tržištu.
Još od predstavljanja prvog modela iPada, Apple je držao većinu tržišta tableta, a prvi modeli koji su se pojavili i koji su većinom radili na Androidu nisu ugrozili njihovu poziciju na tržištu. No, u posljednje vrijeme na tržištu su se pojavili brojni novi modeli koji konkuriraju cijenom i kvalitetom - prije svega Googleov Nexus 7 tablet s početnom cijenom od 199 dolara (Google je sada predstavio i deset inčni Nexus 10 tablet s većom rezolucijom ekrana u odnosu na iPad), Amazon sa svojim pristupačnim Kindle Fire modelima te u posljednje vrijeme i Microsoft čiji je Surface ipak skuplji od navedenih Androida.
Rezultati koje je nedavno objavila analitička kompanija IDC pokazuju da je udio Applea na ovom tržištu u trećem kvartalu pao na 50.4 posto sa 66 posto koliko je ova kompanija držala u drugom kvartalu. Iako Apple i dalje prodaje puno više tableta od konkurentskih kompanija - u trećem kvartalu prodao je 14 milijuna iPadova, dok je najjači konkurent (Samsung) prodao 5,1 milijun te iako su zabilježili porast prodaje tableta od 26 posto u odnosu na isto tromjesečno razdoblje u 2011. godini, konkurentske kompanije zabilježile su puno veći rast.
Tako je Samsung u odnosu na treći kvartal 2011. prodao čak 325 posto više tableta, dok je Asus prodao 242 posto više tableta, a s obzirom na stanje na tržištu za očekivati je da će se odlična prodaja ovih uređaja nastaviti i dalje.
Bit će jako zanimljivo vidjeti kako će situacija na tržištu tableta izgledati tijekom posljednjeg ovogodišnjeg kvartala kada se očekuje velika potražnja za tabletima koje će mnogi poželjeti kao božićni poklon - Apple će sigurno zadržati vodeću poziciju s odličnom prodajom iPada i iPada mini, no odličnu prodaju očekuju Samsung, Google, Asus, Microsoft i druge kompanije.