Vodeći lanac švedskih ljekarni Hjärtat zabranio je prodaju krema za njegu kože protiv starenja osobama mlađim od 15 godina zbog sve veće bojazni europskih zemalja o njihovu potencijalno štetnom učinku za dječju kožu, započnu li djeca te proizvode koristiti prerano.
U lancu ljekarni Hjärtat, a u Švedskoj ih je oko 390, prestat će prodavati "napredne proizvode za njegu kože" koji sadrže sastojke poput AHA kiselina, BHA kiselina, vitamina A, C i enzimskog pilinga, kupcima mlađima od 15 godina, osim ako za to imaju pristanak roditelja ili problematičnu kožu.
Razlog takve odluke brojna su izvješća o eksploziji popularnosti preparata za njegu kože među švedskom djecom mlađom od 13 godina, a potaknuli su ih društveni mediji.
Pročitajte i ovo
Skidanje kilograma
Pomama za ovim lijekom izazvala nestašice, države uvode zabrane: Što stoji iza toga?
Jedan kozmetički brend televizijskoj kući SVT kazao je da je 20 do 40 posto njegovih kupaca sada mlađe od 13 godina.
Više različitih izvješća ukazuje na to da sve više djece širom Europe, uključujući i djecu stariju od 10 godina u Velikoj Britaniji, pribjegava njezi kože skupim preparatima protiv starenja u potrazi za "mladolikijim izgledom" kože, pri čemu su mnogi među njima pod utjecajem sadržaja koji su vidjeli na mrežama poput TikToka, prenosi britanski Guardian.
Stručnjaci strahuju da bi novi trend mogao imati iznimno štetan učinak na tako mladu kožu i zabrinuti su zbog psihološkog utjecaja na današnje mlade ljude koji su opsjednuti starenjem.
Pročitajte i ovo
Problemi u proizvodnji
Nestašica popularnog antibiotika: Neće biti dostupan do kraja siječnja
Annika Svedberg, glavna farmaceutkinja ljekarni Hjärtat, rekla je da "upotreba naprednih kozmetičkih proizvoda za njegu kože, čija je svrha smanjenje bora i postizanje ujednačenijeg tona kože, djeci nije potrebna".
"U slučajevima kada dijete boluje od neke kožne bolesti, primjerice atopijskog ekcema, određeni proizvodi mogu pridonijeti pogoršanju ili ponovnom aktiviranju simptoma", rekla je Svedberg.
Direktorica tvrtke Monika Magnuson kazala je da njezina tvrtka želi postati predvodnik ovog trenda i preuzeti veću odgovornost kako ne bi bili uključeni u promociju nezdravog ponašanja i ideala koji su uzeli maha među vrlo mladim ljudima.