Slučaj pada zrakoplova u Indiji za Dnevnik Nove TV komentirao je stručnjak za zrakoplovne nesreće Josip Milošević.
U pripravnosti
Na pomolu rat od kojeg strahuje cijeli svijet: "Spremaju se za invaziju!"
kod Varaždina
Novi detalji stravične nesreće u kojoj su poginuli otac i dijete (1): Majka je radila uz istu cestu par kilometara dalje
Panika u Tirolu
Strašan napad medvjeda, rastrgao ih je: Vlasti poslale upozorenje
"Radi se o jednom od najmodernijih zrakoplova tvrtke Boeing, koji je prvi put u avioindustriji. Znači, ima trup koji je napravljen od kombinacije plastike i ugljičnih vlakana. Krila su mu od toga isto napravljena, tako da je strukturalna čvrstoća dosta velika. Puno je čvršći od klasičnog metalnog koncepta trupa."
Rekao je da se radi o mladom avionu, u najboljim godinama što se tiče samih operacija.
"Kod aviona vam je bitno da se održava po programu održavanja. Svi dijelovi moraju biti u resursu i ne može se pustiti na let ako nije u resursu", rekao je.
Objasnio je i potencijalni razlog pada zrakoplova.
"Jedina stvar koja meni sada pada napamet da se dogodio takozvani bird strike, da je uletjelo brdo ptica na samom zatrčavanju prije polijetanja i motori nisu jednostavno mogli proizvesti dovoljno potiska za take off, za polijetanje", rekao je Milošević.
Rekao je i što je još moglo dovesti do takve nesreće.
"Druge stvari su kvar, nekakav veliki kvar elektronike, upravljanja motorima zapravo. Treća stvar bi bila sabotaža da se nešto namjerno pokvari, četvrta stvar bi bila nekompetentnost posade. Kad se pojavi neki kvar, onda ljudima treba više vremena nego kompjuterima da se odrade neke stvari."
Komentirao je i potencijalno pooštravanje mjera sigurnosti i provjera, o kojem će se pričati nakon što se izvadi crna kutija.
"Tek kad se fly data recorder i cockpit voice recorder izvade van i analiziraju, onda će se zapravo vidjeti što se s avionom događalo. Piloti su navodno samo uspjeli dojaviti "Mayday, Mayday". Shvatili su da nisu ostvarili dovoljan potisak i mogli su samo to javiti i ništa drugo", rekao je Milošević.
Dodao je i da je crna kutija zabilježila sve podatke o radu motora, što će se kasnije analizirati.
"Pad je bio s vrlo male visine i nije izvjesno da je crna kutija uništena", rekao je za kraj.