Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Mnoga istraživanja pokazala su da je krekreacija i svakodnevno kretanje dobro za naš organizam, no najnovija studija koja se bavila proučavanjem utjecaja hodanja na organizam otkrila je i više od toga.


Samo 25 minuta ubrzane šetnje po danu može vam osigurati dodatnih 7 godina života, tvrde stručnjaci. Otkriveno je i da umjerena tjelovježba može prepoloviti rizik od srčanog udara kod osoba starijih od 50 godina. Koronarne bolesti, bolesti srca jedne su od najčešćih oboljenja ljudi u svijetu.

Vezani članci Eros Ramazzotti i Marica Pellegrinelli (Foto: Profimedia) Prvo je ustuknula, pa se prepustila: Par koji ne viđamo često iznenadio izljevima nježnosti nasred ulice Umirovljenica sa psom, Ilustracija (Foto: Aaron Chown/Press Association/PIXSELL) Istraživanje otkrilo nesvakidašnji problem: Starije osobe sve više lome kosti, a najvećem riziku izložene su žene

Nova studija prema kojoj redovitim vježbanjem smanjujemo rizik oboljenja od pretilosti i dijabetesa, ali i produljujemo svoj život, predstavljena je na kongresu Europskog kardiološkog društva.

Tri super lagane vježbe koje će sačuvati vaše zdravlje u uredu

Studija je provedena na Sveučilištu Saarland u Njemačkoj, a u istoj je sudjelovalo 69 zdravih nepušača u dobi između 30 i 60 godina kojima vježbanje i rekreacija nije dio dnevne rutine.

Krvne pretrage kojima su ispitanici bili podvrgnuti svakog tjedna, već u šestom tjednu pokazivale su značajne promjene. Kod ispitanika koji su počeli redovito vježbati uključio se anti-ageing proces, protiv starenja koji je započeo s utjecajem i reparacijom njihove DNK.

'Ovo istraživanje sugerira da redovitim vježbanjem proces starenja može biti zaustavljen i usporen', kazao je Sanjay Sharma, profesor nasljednih bolesti srca sportske kardiologije sa St.George sveučilišne bolnice u Lonodnu.

'Nikad nećemo moći u potpunosti zaustaviti proces starenja, no možemo ga odgoditi. Možemo utjecati na to kako ćemo izgledati sa 70 godina i produžiti život do devedesetih', dodaje.

'Redovitim vježbanjem kupujete tri do sedam godina života. Rekleacija i kretanje su najbolji antidepresivi, poboljšavaju kognitivnu funkciju organizma, a postoje dokazi koji potvrđuju da utječu na usporavanje pojave demencije', napominje profesor Sharma.

Prema savjetima stručjaka, svaki bi čovjek trebao izdvojiti najmanje 20 minuta dnevno za brzo hodanje ili trčanje. Vremenski rok izračunat je prema modernom sjedilačkom načinu života i modernom obliku prehrane.

Vježbanje dokazano utječe i na funkciju mozga. Za vježbanje nije nikada prekasno, a čak i da se s redovitom tjelovježbom krene u 70-im godinama, poboljšanja će biti vidljiva.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook