Obrazovanje je područje za koje mnogi misle da ga poznaju i da mogu o njemu prosuđivati bez obzira na to što o obrazovanju znaju zapravo ništa ili jako malo, istaknula je Doris Pack na današnoj konferenciji za novinare održanoj na Učiteljskome fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Dodala je kako sustav obrazovanja i usavršavanja učitelja i nastavnika u Hrvatskoj, zbog teške ratne i poratne situacije, nije bio dovoljno moderan te ga je potrebno modernizirati, a to je potrebno učiniti, rekla je, i u drugim europskim zemljama.
Pročitajte i ovo
Ukidaju se kontrole
Dvije zemlje ulaze u Schengen: "Ovo je povijesni trenutak za njih, ali i za Europsku uniju"
Arrivederci!
Više od milijun mladih napustilo je zemlju: "Želim samo miran život u kojem se ne moram brinuti imam li 15 eura da odem u dućan"
>> Doris Pack: 'Svi oni koji su Gotovinu i Markača nazivali herojima nisu pogriješili'
Susret s novinarima priređen je u sklopu jednodnevnoga međunarodnog obrazovno političkog skupa 'Transnacionalna suradnja i modernizacija obrazovanja učitelja i nastavnika u europskoj perspektivi' što se održava na Učiteljskome fakultetu u organizaciji Centra za europsko obrazovanje, što su ga zajednički osnovali sveučilišta u Zagrebu i Münsteru, a proizašao je iz TEMPUS projekta 'Učenje za Europu'.
Europski problem
Taj međunarodni simpozij istodobno je i završni događaj Tempus IV projekta MOTED (Modernising Teacher Education in a European Perspective) u kojemu je tri godine sudjelovalo 11 sveučilišta iz sedam europskih zemalja.
Nedovoljno razvijena europska dimenzija u obrazovanju učitelja i nastavnika europski je problem, jedan je od zaključaka spomenutoga projekta, a temelji se na dokumentiranim iskustvima znanstvenika iz Njemačke, Austrije, Nizozemske, Slovenije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Srbije, prenio je novinarima član Predsjedništva Centra za europsko obrazovanje prof. dr. Siegfried Gehrmann.
Konkurentnost na tržištu rada
Kao neke od koraka koje bi trebalo odmah učiniti da se stanje poboljša Gehrmann je spomenuo promjene u učiteljskome kurikulumu te bolje integriranje stranoga jezika u učiteljski studij. Istaknuto je da se obrazovanje učitelja i nastavnika u Europi nalazi se pred velikim izazovima uslijed europskih integracijskih procesa, internacionalizacije i globalizacije te je nužno strukturno usklađivanje nacionalnih sustava obrazovanja učitelja i nastavnika te na jačanje međunarodne i europske dimenzije studijskih programa.
Savjetnica ministra za obrazovanje, znanost i mlade Kantona Sarajevo Lamija Husić istaknula je važnost dobre edukacije nastavnika za njihovu konkurentnost na tržištu rada.
Europeizacija obrazovnih sadržaja i struktura
Prvi dio simpozija bio je orijentiran na obrazovnu politiku te su mjerodavni predstavnici sveučilišta i ministarstava obrazovanja iz Hrvatske, Srbije i Bosne i Herecegovine iznijeli stajališta o strategijama modernizacije obrazovanja učitelja i nastavnika u smjeru naglašenije europeizacije obrazovnih sadržaja i struktura.
Znanstvena orijentacija karakteristika je pak drugoga dijela simpozija koji je u tijeku, a sadrži tri tematska bloka: Europsko obrazovanje kao koncept, Jezici i europsko obrazovanje učitelja i nastavnika te Interkulturalno učenje i europsko obrazovanje učitelja i nastavnika, a cilj mu je formuliranje preporuka za europeizaciju obrazovanja učitelja i nastavnika. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook