U dva sata ujutro sa subote na nedjelju započelo je ljetno računanje vremena pomicanjem kazaljke sata s dva na tri sata, čime uobičajeno nastupa prestanak obveze vožnje s uključenim barem kratkim svjetlima.
No, Zakonom o sigurnosti prometa na cestama fiksno je propisano razdoblje u kojem na motornim vozilima moraju biti upaljena dnevna ili kratka svjetla, i to od 1. studenoga do 31. ožujka ove godine, odnosno do ovoga petka.
Sukladno Zakonu, duga ili kratka svjetla na motornim vozilima ne moraju biti upaljena, osim noću i u slučaju uvjeta smanjene vidljivosti danju.
Pročitajte i ovo
Kotač promjena
Projekt koji bi mogao promijeniti sve: Stiže jedan od ključnih dokumenata za budućnost prometa u Hrvatskoj
Mopedi i motocikli - upaljena svjetla cijelu godinu
Vozači mopeda i motocikala moraju imati upaljena svjetla tijekom cijele godine, pri čemu vozači bicikala od prvog sumraka do potpunog svanuća (noću) te u slučaju smanjene vidljivosti na biciklu moraju imati upaljeno jedno svjetlo bijele boje na prednjoj i jedno crveno na stražnjoj strani bicikla.
Izuzetak su mopedi i motocikli, čiji su vozači tijekom cijele godine danju i noću obvezni voziti s upaljenim kratkim svjetlima.
No, zbog bolje uočljivosti vozači motornih vozila mogu i danju voziti s upaljenim svjetlima tijekom ljetnog računanja vremena.
Pročitajte i ovo
Pomicanje, zbunjivanje
Koliko je sati? Ovisi koga pitate: Oko ljetnog računanja vremena u jednoj je državi nastala potpuna konfuzija
Budući da ljepše vrijeme i povoljne prilike znače i veće sudjelovanje vozača bicikala, mopeda i motocikala u prometu, iz policije su i dosad pozivali na oprez vozače ostalih vozila da ne oduzimaju prednost kada se uključuju u promet, prestrojavaju, pretječu, obilaze ili se polukružno okreću te skreću.
Vozače mopeda i motocikala podsjećali su na obvezu nošenja propisane, homologirane i pravilno pričvršćene zaštitne kacige, a bicikliste na javnim cestama da noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti nose reflektirajući prsluk ili takvu cjelokupnu biciklističku odjeću.
Isto vrijedi i za pješake kada se kreću kolnikom na javnoj cesti, koji noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti moraju biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom.
Pročitajte i ovo
Na putu napretka
Budućnost na dva kotača: Ulaganje koje nema alternative, Hrvatska bi tu mogla posebno daleko dogurati
Zakonom o sigurnosti prometa na cestama propisana je novčana kazna od dosadašnjih 500 kuna, po novom oko 66 eura, u slučaju nepoštivanja odredbi o obaveznom korištenju svjetala na vozilima u uvjetima smanjene vidljivosti ili noću.
Nema izgovora za nenošenje svjetala na biciklu
U navedenim uvjetima za nekorištenje svjetala na biciklu, kao i nenošenje reflektirajućeg prsluka ili reflektirajuće biciklističke odjeće kod biciklista, propisana je kazna u iznosu od dosadašnjih 300 kuna.
Ljetno računanje vremena počinje posljednje nedjelje u ožujku pomicanjem za jedan sat unaprijed, a završava posljednje nedjelje u listopadu, ove godine 29. listopada, pomicanjem za jedan sat unatrag, kada će se tri sata ujutro računati kao dva.