Prava putnika unutar Europske unije trebaju biti zaštićena sveobuhvatnim pravima putnika bez obzira na vrstu prijevoza. Mnogi od nas ne znaju koja su to prava. 'Nemam u biti nikakvog pojma, pretpostavljam da postoji nekakvo osiguranje koje svi putnici imaju u slučaju nekakvih nesreća na koje imaju pravo, ali u biti ne znam baš konkretno', govori Nik Kolveshi iz Zagreba.
Pročitajte i ovo
Sve više slučajeva
Šest turista umrlo nakon što su popili piće: Sumnja se na jednu stvar
Vraćala se sa samita
Ursula von der Leyen pomogla putniku kojemu je pozlilo tijekom leta
'Sve mi piše, sve mogu pitati na informacijama ili kad kupim kartu, tako da imam dobra iskustva', kaže Niki Ines Jakopec iz Slovenije.
Prema Regulativi Europske unije jamči se pravo na ne diskriminaciju na temelju državljanstva putnika i na adekvatnu informaciju o putovanju.
PRAVA PUTNIKA
- besplatno osvježenje, obrok, telefonski poziv i prenoćište u slučaju kašnjenja ili otkazanog prijevoza
- kompenzaciju u slučaju smrti uslijed nezgode
- naknadu od 250 eura za letove do 1500 km ako kasni više od 2 sata
- kompenzaciju od 25 posto cijene karte za kašnjenje vlaka više od 60 min
- u morskom prometu kompenzaciju od 25 do 50 posto cijene karte u slučaju kašnjenja u dolasku
>> S projektom 'Mijenjam vikendicu' obiđite svijet!
'Ako su kašnjenja duža od 2 sata i ako su uvjeti koje ne smatramo izvanrednim okolnostima Croatia Airlines je dužna putnicima osigurati alternativni prijevoz', objašnjava Robert Kruljac, voditelj zemaljskih usluga iz Croatia Airlinesa. Međutim, u Hrvatskoj ne ispunjavaju svi uvjete za primjenu europske regulative pa tako Hrvatske Željeznice imaju odgodu do 2014. godine.
'S obzirom da HŽ infrastruktura obnavlja pruge, a da je HŽ putnički prijevoz u procesu nabave 44 nova vlaka, vjerujemo da će se putovanje željeznicom u narednom periodu znatno popraviti, odnosno, poboljšati te da će se ispuniti svi uvjeti za primjenu europske uredbe, kaže Glasnogovornica HŽ-a, Mihaela Tomurad Sušac.
'Da mi kasni vlak nemam šta napraviti. Sjedim i čekam vlak da dođe, govori Slavka Ćulibrk iz Jesenica. 'Otišao bi na šalter reklamacija i prvo tamo nešto pokušao riješiti, a ako ne bi imao vremena ako bi mi se žurilo, tražio bi povrat novaca pošto njihova usluga nije izvršena', komentira Kolveshi.
Bez obzira kojim prijevozom putujete i u kojoj državi, saznajte na vrijeme koja su vaša putnička prava.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook