Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Nastavlja se sjednica Hrvatskog sabora. Danas je na redu rasprava o modernizaciji HŽ infrastrukture.


12:10 - SDP-ova saborska zastupnica Ingrid Antičević Marinović izjavila je danas kako, povijesno gledano, nema tog simbola pod kojim nisu činjeni zločini, komentirajući tako najavu predsjednika HDZ-a Tomislava Karamarka da će, kada dođe na vlast, ukinuti zvijezdu petokraku.

Vezani članci Lovro Kuščević Neopravdano izostali: Kuščevića i Culeja opalit će po džepu zbog markiranja iz Sabora Premijer Andrej Plenković Tvrda kohabitacija u Saboru: "Može li se to objasniti tvrdim snošajem?", "Nemojte zagađivati javni prostor, budite dobar đak"

Za Karamarkovu najavu kaže kako je riječ o staroj inicijativi koja je pokrenuta 2008. godine u Mađarskoj.

"Tada je jedan mađarski aktivist, pripadnik Radničke stranke, osuđen po mađarskom zakonu, koji je već tada proglasio zvijezdu petokraku, srp, čekić i svastiku zločinačkim simbolima", kaže Antičević Marinović. napominjući kako se taj čovjek pritužio Europskom sudu za ljudska prava.

Sud je, ističe, već 2008. godine presudio njemu u korist, navodeći da je zvijezda petokraka simbol slobode, iako se dalje u obrazloženju napominje da su i pod tim simbolom počinjeni zločini. Potom se pravi distinkcija između simbola pod kojima su počinjeni zločini od onih koji su zločinački simboli sami po sebi, dodala je SDP-ova zastupnica.

Zastupnica HGS-a Neveka Bečić rekla je kako zvijezda petokraka simbolizira dio hrvatske povijesti u kojem je bilo i pozitivnih i negativnih stvari.

"Treba priznavati i ono pozitivno, a ne samo ono negativno", kaže Bečić i ističe kako je i njezin stric poginuo u partizanima.

11:15 - Laburist Mladen Novak ocijenio je danas da je nelogično da država unosi ozbiljna sredstva u HŽ Infrastrukturu, a istovremeno se prodaje uspješna tvrtka Pružne građevine, dio HŽ Infrastrukture, poručivši da bi tu bilo posla za Državno odvjetništvo, odnosno USKOK.

Mislim da bi to bila zgodna priča za DORH, odnosno za USKOK, jer nitko me neće uvjeriti da je to racionalan potez, rekao je Novak u raspravi o prijedogu da se potvrdi sporazum o zajmu za modernizaciju HŽ Infrastrukture težak 40 milijuna eura, odobren na 15 godina, uz tri godine počeka.

Novak tvrdi da Pružne građevine imaju ugovoreno milijardu, odnosno 2,4 milijardi kuna poslova, a prodaju se za samo 250 milijuna kuna.

Laburist tvrdi i da se na poslovima demontaže kolosjeka, nakon što je taj posao izgubila braniteljska udruga Četiri rijeke, pojavila nova udruga Copa Beach iz Siska, registrirana dan prije potpisivanja ugovora sa HŽ Infrastrukturom.

“Čista zarada je oko deset milijuna kuna", kaže Novak i prenosi kako se radi o braniteljskoj udruzi "čiji je kompletan sastav iz SDP-a". Je li to slučajnost ili neka buduća Fimi Media, zapitao se Novak.

I Josipa Borića (HDZ) zanima čiji je interes za 250 milijuna kuna prodavati tvrtku čija je dobit preko sto milijuna kuna? Koji su to interesi, stalno se potežu priče o nekakvim kosturima iz ormara, imamo li onda pravo reći da će, kad oni odu s vlasti, s ovakvim načinom ponašanja iza njih ostati masovna grobnica, upitao se Borić.

Zakon o potvrđivanju zajma za modernizaciju HŽ Infrastrukture, Ivan Šuker (HDZ) nazvao je "potencijalnim kosturom", tvrdeći da je, ako se ne izvrši program restrukturiranja, odluka o zajmu potencijalni kostur budućoj Vladi.

Boro Grubišić (HDSSB) ne vjeruje u uspješno restrukturiranje. Kako će se restrukturirati željeznicu kad se u njoj postavljaju podobni, a ne stručni, pita se Grubišić i tvrdi kako je za šeficu uprave postavljena osoba koja je prešla iz Cinestara, a čije je pitanje po dolasku na željeznicu bilo 'postoji li više vrsta vagona?'

Šuker upozorava da je proteklih 15-ak godina država Hrvatskim željeznicama uputila 30-tak milijardi kuna, no da je izostao željeni učinak.

Željeznicom se ne može voziti bog zna kakvom brzinom, Gredelj je u stečaju, HŽ Cargo se na vrlo čudan način pokušava privatizirati, pobrojao je Šuker.

"Željeznicu treba spasiti, treba joj pomoći danas jer će za 10 godina biti kasno", poručio je nezavisni Damir Kajin.

Smatra da je zajam povoljan, da se sredstva ne mogu zlorabiti jer je kontrola međunarodnih organizacija takva da to onemogućava.

Podsjetio je Kajin i kako ukupna vrijednost EBRD-ovog ulaganja u Hrvatsku od 1994. godine iznosi preko 2,7 milijardi eura za 148 projekata, čija ukupna vrijednost iznosi oko 7,74 milijardi eura.

10:30 - 'Kolege, vas ću prijaviti šefu stranke da držite kružok u Saboru, a da ga niste prijavili. Vas nekoliko tamo već 20 minuta imate kružok. Prijavit ću vas', poručio je predsjednik Hrvatskog sabora, Josip Leko grupi zastupnika koji su čavrljali tijekom rasprave o hrvatskim željeznicama.

Hrvatski sabor danas raspravlja o modernizaciji HŽ infrastrukture.

Zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zdenko Antešić rekao je danas da je radi što kvalitetnijeg održavanja željezničke infrastrukture pokrenut projekt modernizacije HŽ infrastrukture u okviru kojeg bi se zajmom EBRD-a u iznosu od 40 milijuna eura financirale tri komponente njezine modernizacije.

Antešić je to kazao predstavljajući u Hrvatskom saboru prijedlog za potvrđivanje ugovora sa EBRD-om o zajmu za projekt modernizacije HŽ Infrastrukture.

"Za održavanje željezničkih pruga predviđen je iznos od 20 milijuna eura, što podrazumijeva nabavu novih mjernih vozila, snjegočistača i sličnog", izvijestio je Antešić.

Za "restrukturiranje radne snage" predviđeno je 19,5 milijuna eura, a za postizanje energetske učinkovitosti 500 tisuća eura.

Govoreći o uvjetima zajma, Antešić je kazao da se zajam od 40 milijuna eura uzima s rokom otplate 15 godina uz mogućnost počeka na otplatu glavnice od tri godine.

Zajam bi se vraćao u 24 jednake polugodišnje rate tijekom 12 godina.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook