Poljoprivrednika u Hrvatskoj sve je manje, a oni koji su ostali bore se i traže bolje uvjete. Kako bi smanjili troškove, pokrenuli su inicijativu da se strojevi za poljoprivrednu mehanizaciju registriraju svake treće godine kao što je u nekim zemljama Europske unije, a ne svake jer traktor na cesti provede oko mjesec dana na godinu.

Galerija


Marko Jagodić je od malih nogu u poljoprivredi, a njegova obitelj posjeduje oko 12 strojeva za poljoprivrednu mehanizaciju. “Na registraciju vozila potrošimo preko 10 tisuća kuna. To je dosta veliki trošak zbog loše cijene naših poljoprivrednih proizvoda“, istaknuo je Jagodić.

Vezani članci Kiša uništava poljoprivredu (Dnevnik.hr) Svakodnevni šokovi učinili su svoje: Muku muče zbog paklenih vrućina, pljuskova i tuče. Zbog toga nam prijeti nestašica ovih plodova zemlje Selo/Ilustracija (Foto: Dnevnik.hr) - 1 Dok većina uživa u produženom vikendu, za njih nema opuštanja: "Na godišnjem nisam bio punih 12 godina..."

A kako bi se trošak smanjio, poljoprivrednik iz Čepina Dražen Tonkovac pokrenuo je inicijativu da se traktori registriraju svake treće godine po uzoru na brojne zemlje Europske unije. “U Austriji imate vozila koja služe samo za obradu poljoprivrede da se uopće ne trebaju registrirat“, kaže Tonkovac.

Prema posljednjim podacima Državnog zavoda za statistiku u Hrvatskoj je u 2017. godini registrirano 119 tisuća i 191 traktor, 29 tisuća prikolica te oko 13 tisuća poluprikolica.

“Ja se slažem da vozilo treba biti ispravno. Mali poljoprivrednici koji taj svoj traktor i prikolicu doslovno koriste 5 do 10 sati u godini. Kad bi registrirali svake druge, treće godine olakšalo bi nam to situaciju“, rekao je Tonkovac.

O ovom problemu iz hrvatske poljoprivredne komore dugi niz godina upozoravaju. Član hrvatske poljoprivredne komore Matija Brlošić objasnio je problem na primjeru. “Jedan seljak koji ima 10 prikolica, mora 10 prikolica registrirat, kombajn mora registrirat, nekoliko traktora i to je veliko preopterećenje“, zaključio je Brlošić.

Ministarstvo poljoprivrede i ministarstvo prometa podupiru inicijativu, a onaj tko može regulirati novi pravilnik je Ministarstvo unutarnjih poslova koje je izdalo svoje priopćenje. “Ministarstvo unutarnjih poslova će u ovu inicijativu ući u dobroj vjeri. Pred nama su rasprave na stručnoj razini što je i za očekivati budući da MUP i sada mijenja zakon o sigurnosti prometa na cestama, a na prvom nam je mjestu sigurnost naših građana i protočnost odvijanja prometa“, izjavili su.

Poljoprivrednici ističu da ako postoji želja za rješenje ovog problema stvar se može brzo riješiti. „Mislim da bi sva kompetentna ministarstva trebala imat sluha jer vidimo da nam poljoprivrednici ne stoje stabilno, da poljoprivrednici odlaze“, kaže Brlošić.

A ukoliko se inicijativa ne ostvari, Lijepa naša mogla bi ostati bez mladih poljoprivrednika kao što je Marko Jagodić, ali i bez domaćih proizvoda.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr