Obavijesti Video Pretražite Navigacija
"Samo bi jedna osoba ostala živa"

VIDEO Auto nije imao šanse: Ovako izgleda kad vlak sa samo 60 km na sat udari automobil

Aktualno Galerija Simulacija naleta vlaka - 5 Simulacija naleta vlaka - 5 Foto: DNEVNIK.hr Željko Šarić, Zavod za prometno-tehnička vještačenja Željko Šarić, Zavod za prometno-tehnička vještačenja Foto: DNEVNIK.hr Tomislav Piper, istražitelj željezničkih nesreća Tomislav Piper, istražitelj željezničkih nesreća Foto: DNEVNIK.hr Stjepan Fotović, strojovođa Stjepan Fotović, strojovođa Foto: DNEVNIK.hr +3 Simulacija naleta vlaka - 1 Galerija 1/8 >>
Fakultet prometnih znanosti s brojnim je partnerima prvi put u Hrvatskoj održao simulaciju naleta vlaka na osobno vozilo. Rezultati očevida i vještačenja uvelike će pomoći u budućim istragama prometnih nesreća.

Fakultet prometnih znanosti s brojnim je partnerima održao simulaciju naleta vlaka na osobni automobil. U realnoj situaciji radilo bi se o nesreći s više poginulih.

"Prema mom dugogodišnjem iskustvu, eventualno bi jedna osoba ostala živa, možda jedna teško ozlijeđena, a osobe koje bi se nalazile na prednjim sjedalima sigurno ne bi preživjele", rekao je Tomislav Piper, istražitelj željezničkih nesreća.

Pročitajte i ovo Ilustracija Tužan kraj potrage Dvoje poginulih u tragediji kod Jasenovca: Pronađen i drugi muškarac iz prevrnutog čamca

Brzina vlaka bila je oko 60 kilometara na sat.

"Izgledalo je dobro s obzirom na to da je simulirano, ali u svom dugogodišnjem radu imao sam dosta ovakvih situacija koje su iznenadne pa se čovjek iznenadi, ali ovo je za mene jedan rutinski događaj", rekao je strojovođa Stjepan Fotović reporteru Dnevnika Nove TV Vanji Margetiću.

Pročitajte i ovo Crnogorska policija, ilustracija (Foto: AFP) UZBUNA U CRNOJ GORI Otkriveno tko je slao lažne dojave o bombama: Predstavljao se kao član ruske ekstremističke grupe

Međutim, u svakodnevnim situacijama strojovođe o rutini ne mogu govoriti.

"Mi smo nemoćni. Stres je velik, no ne možemo si pomoći. Odradimo kočenje i na tome sve završava. Svatko od nas to različito doživljava, netko s manje stresa, netko s više. Uglavnom negativno utječe na ljudsko zdravlje", rekao je Fotović.

Očevid pun korisnih informacija

Ovo je bio prvi ovakav ikada izveden simulirani nalet vlaka na automobil u Hrvatskoj, a očevid je pun korisnih informacija.

"Takvi nam podaci uvelike pomažu pri izradi vještačenju prometnih nesreća jer su nam u potpunosti poznati ulazni, ali i izlazni parametri samog sudara", rekao je Željko Šarić sa Zavoda za prometno-tehnička vještačenja.

Pročitajte i ovo U Daruvaru uzgajali marihuanu Uhićeni su FOTO Uzgajali marihuanu, policija pronašla više od 850 stabljika

U Hrvatskoj je nešto manje od 1500 željezničko-cestovnih prijelaza, a samo trećina njih ima rampu.

"Ovaj eksperiment napravili smo da bismo osvijestili sudionike u prometu o posljedicama rizičnog ponašanja i da bismo ih motivirali da poštuju prometne propise, pravila i budu odgovorni sudionici u prometu", rekla je Danijela Barić s Fakulteta prometnih znanosti.

Pročitajte i ovo Ilustracija - 4 stare knjige Imate viška knjiga koje vam ne trebaju i ne znate kamo s njima? Evo kome ih možete donirati

Pola smrtno stradalih u željezničkim nesrećama bilo je na prijelazima koji imaju polubranike i svjetlosno-zvučnu signalizaciju.

"Na željezničkoj pruzi lokomotiva ima pravo prednosti. Ostali sudionici moraju stati i pričekati, bez obzira na to je li aktivan ili pasivan prijelaz", rekla je Barić.

Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene