VIDEO Auto nije imao šanse: Ovako izgleda kad vlak sa samo 60 km na sat udari automobil
Piše DNEVNIK.hr,
14. prosinca 2022. @ 21:55
komentari
Simulacija naleta vlaka - 5Foto: DNEVNIK.hr
Fakultet prometnih znanosti s brojnim je partnerima prvi put u Hrvatskoj održao simulaciju naleta vlaka na osobno vozilo. Rezultati očevida i vještačenja uvelike će pomoći u budućim istragama prometnih nesreća.
Fakultet prometnih znanosti s brojnim je partnerima održao simulaciju naleta vlaka na osobni automobil. U realnoj situaciji radilo bi se o nesreći s više poginulih.
"Prema mom dugogodišnjem iskustvu, eventualno bi jedna osoba ostala živa, možda jedna teško ozlijeđena, a osobe koje bi se nalazile na prednjim sjedalima sigurno ne bi preživjele", rekao je Tomislav Piper, istražitelj željezničkih nesreća.
"Izgledalo je dobro s obzirom na to da je simulirano, ali u svom dugogodišnjem radu imao sam dosta ovakvih situacija koje su iznenadne pa se čovjek iznenadi, ali ovo je za mene jedan rutinski događaj", rekao je strojovođa Stjepan Fotović reporteru Dnevnika Nove TV Vanji Margetiću.
"Mi smo nemoćni. Stres je velik, no ne možemo si pomoći. Odradimo kočenje i na tome sve završava. Svatko od nas to različito doživljava, netko s manje stresa, netko s više. Uglavnom negativno utječe na ljudsko zdravlje", rekao je Fotović.
Očevid pun korisnih informacija
Ovo je bio prvi ovakav ikada izveden simulirani nalet vlaka na automobil u Hrvatskoj, a očevid je pun korisnih informacija.
"Takvi nam podaci uvelike pomažu pri izradi vještačenju prometnih nesreća jer su nam u potpunosti poznati ulazni, ali i izlazni parametri samog sudara", rekao je Željko Šarić sa Zavoda za prometno-tehnička vještačenja.
U Hrvatskoj je nešto manje od 1500 željezničko-cestovnih prijelaza, a samo trećina njih ima rampu.
"Ovaj eksperiment napravili smo da bismo osvijestili sudionike u prometu o posljedicama rizičnog ponašanja i da bismo ih motivirali da poštuju prometne propise, pravila i budu odgovorni sudionici u prometu", rekla je Danijela Barić s Fakulteta prometnih znanosti.
Pola smrtno stradalih u željezničkim nesrećama bilo je na prijelazima koji imaju polubranike i svjetlosno-zvučnu signalizaciju.
"Na željezničkoj pruzi lokomotiva ima pravo prednosti. Ostali sudionici moraju stati i pričekati, bez obzira na to je li aktivan ili pasivan prijelaz", rekla je Barić.
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr