Slučaj 26-godišnjaka koji je, kako neslužbeno doznajemo, od prije poznat policiji - sada je u rukama Općinskog državnog odvjetništva u Zagrebu. Kakva mu kazna prijeti - utvrdit će se nakon obavljene kriminalističke obrade. Provjerili smo kako zakon postrožen 2013. kažnjava ovakve počinitelje.


Novi, postroženi zakon na snazi je više od tri godine. Obijesnu vožnju i kršenje prometnih propisa - ne tolerira. Vozači koji pod utjecajem alkohola ili pak, droge - u opasnost dovedu svoj, ali i živote drugih moraju biti svjesni da će za to i odgovarati.

Vezani članci Probila zaštitnu ogradu i upala automobilom u jamu na gradilištu Automobilom probila ogradu i upala u nekoliko metara duboku jamu na gradilištu osječke bolnice Mjesto strašne nesreće u Zmajevcu Objavljeni detalji strašne tragedije u Baranji: Kamionom udario dijete na biciklu, a onda ga i pregazio

Slučaj 26-godišnjaka, koji je pijan skrivio nesreću u kojoj je jedna osoba smrtno stradala, a dvije su ozlijeđene sada je u rukama općinskog državnog odvjetništva. On ostaje bez vozačke dozvole. No, kakva kazna mu prijeti - znat će se nakon vještačenja i kriminalističke obrade.

Neslužbeno doznajemo da je do sada više puta prekršajno kažnjavan.

'Ta kazna može biti zapriječena od 3-12 godina zatvora. Konkretno od samog suca ovisi kolika će biti i u kojem trajanju je', kaže odvjetnik Ognjen Krznarić.

Obijesni vozači riskiraju kaznu do 3 godine zatvora, čak i ako ne izazovu nesreću. I to bezobzirnom, ali i vožnjom u suprotnom smjeru, jurnjavom kroz crveno, pretječu li kolonu na nepreglednom mjestu, pa i ako u naselju voze iznad 50 km/h. Ili su pak, pod utjecajem alkohola, droge ili psihoaktivnih lijekova.

'Zakon nije loš, samo kad se da provoditi i mi nismo nikad imali loše zakone. I izvjesnost kažnjavanja mora biti prisutna - da oni koji krše zakon i kad ih se ulovi i evidentira da će biti i kažnjeni', rekao je Miron Huljak iz službe za sigurnost cestovnog prometa.

Unatoč policijskim kaznama - sudska praksa je drugačija, tvrdi stručnjak za ovakve predmete.

'Kroz dosadašnju praksu vezano za prometne delikte možemo reći da se uglavnom radi o blažim kaznama', objašnjava Krznarić.

Niz je slučajeva, koji su odjeknuli u javnosti, a završili su s blagim ili gotovo nikakvim sankcijama. Doveli su do postrožavanja kaznenog zakona, čija stvarna učinkovitost nije poznata. Barem te brojke iz Ministarstva pravosuđa i Uprave za zatvorski sustav - javnosti nisu dostupne.