Kočnice, upravljač i tempomat tegljača koji je u lipnju na odmorištu Novska usmrtio tri osobe bili su ispravni. No, na poluprikolici su kočnice bile neispravne. Rezultat je to vještačenja.

Galerija


Provedeno je vještačenje koje je trebalo dati odgovor o ispravnosti tegljača i poluprikolice s kojim su 7. lipnja ujutro na odmorištu Novska u naletu usmrćene dvije učenice osnovne škole iz Dalja dok je treća žrtva koja je minibusom putovala za Njemačku, preminula pet tjedana nakon nesreće.

Kočnice, upravljač i tempomat bili su ispravni, a na poluprikolici su kočnice bile neispravne jer se kočiona sila nije prenosila na stražnji lijevi kotač poluprikolice koja je bila dvostruko teža od tegljača s obzirom na to da je bila natovarena s više od 25 tona fleksibilnog ljepila koje je vozač prethodni dan natovario u Beogradu, piše Jutarnji.

U trenutku udara u pješake brzina je bila 76 kilometara na sat.

Vozač kamiona priveden na ispitivanje (Foto: Dnevnik.hr) Vozač kamiona nakon prometne nesreće: ''Nisam uspio zakočiti. Nisu odradile kočnice. Nisam mogao ništa''

Prema ocjeni prometnog vještaka, vozač je mogao izbjeći nesreću da je povukao ručicu retardera i tako usporio kamion ili kočenjem. Da je bez kočenja skrenuo na južnu prometnicu za izlaz s odmorišta i vratio se na autocestu, također bi izbjegao tragičnu nesreću zbog koje je sada već više od tri mjeseca u pritvoru u sisačkom zatvoru.

Tužiteljstvo još čeka mišljenje sudskomedicinskih stručnjaka o zdravstvenom stanju Ivana FIlipovića u vrijeme nesreće.

Profesorica kliničke psihologije Sanja Jusufbegović u Dnevnik Nove TV (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Tim za krizne intervencije u školi poginulih učenica: ''Cilj je spriječiti dugoročne nepovoljne reakcije djece''

Oni će procijeniti koliko su lumbago s išijasom, čiji su tragovi nađeni u vozačevu uzorku krvi i mokraći, mogli utjecati na mogućnost da koči rukom pomoću retardera te jesu li i koliko njegove vozačke sposobnosti bile smanjene kad je do toga došlo.