Hrvatski učenici ne vole školu, predebeli su, no zadovoljni životom i češće od prosjeka žive s oba roditelja, pokazalo je međunarodno istraživanje o zdravstvenom ponašanju učenika koje je u utorak objavio Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ).

Galerija


U suradnji sa Svjetskom zdravstvenom organizacijom istraživanje je provedeno 2018. godine u 45 zemalja Europe i Sjeverne Amerike. U Hrvatskoj je anketirano 5169 učenika i učenica u dobi od 11, 13 i 15 godina.

Vezani članci Nakon štrajka, djeca se vraćaju u školu (Foto: Goran Stanzl/PIXSELL) - 3 Što se štrajkalo – štrajkalo se! Đaci s torbama na leđima jutros se vraćaju u školske klupe Slika nije dostupna Većina maturanata za par mjeseci će imati pravo glasa, no kako će to izgledati?

Istraživanje je pokazalo da hrvatski trinaestogodišnjaci najviše ne vole školu, prehrambene navike loše su u sve tri dobne skupine s visokim udjelom predebelih trinaestogodišnjaka te smo vrlo visoko po problematičnoj upotrebi društvenih medija.

U dobi od 15 godina naši su učenici među zemljama s najmanjom dnevnom konzumacijom voća i povrća.

Hrvatska je visoko na ljestvici po broju trinaestogodišnjaka koji su prijavili maltretiranje drugih preko društvenih medija, dobivanje zlobnih instant poruka, objava, e-pošte ili tekstualnih poruka.

Podaci o rizičnim ponašanjima – pušenju i pijenju alkohola pokazuju zabrinjavajuću situaciju, ali ipak bolju nego 2014. godine.

S druge strane, prema nekim smo pokazateljima među desetak zemalja s najpovoljnijom situacijom, kao što je život s oba roditelja, zadovoljstvo životom, subjektivna procjena odličnog zdravlja, nizak udio pothranjenih učenika te nizak udio spolno aktivnih petnaestogodišnjaka.

Tako je Hrvatska pri dnu ljestvice po podacima o korištenju prezervativa i kontracepcijskih pilula među tinejdžerima.

Istraživanje je obuhvatilo zdravstveno ponašanje učenika - pranje zubi, prehrambene navike, tjelesnu aktivnost, debljinu, vršnjačko zlostavljanje, pušenje, pijenje alkohola, uzimanje marihuane, rizična seksualna ponašanja te društveno okruženje s naglaskom na školu, obitelj i vršnjake, komunikaciju putem modernih tehnologija te njihov utjecaj na učenike.

Međunarodna publikacija prvi put prikazuje cjelovite podatke za 2018. godinu za sve zemlje uključene u istraživanje, koje je provedeno 2018. godine u 45 zemalja Europe i Sjeverne Amerike te je anketiran ukupno 227.441 učenik.