Osam hrvatskih nacionalnih parkova i 11 parkova prirode odsad će imati zajednički vizualni identitet objedinjen pod naslovom "Parkovi Hrvatske" što će doprinjeti stvaranju jedinstvenog i snažnog parkovnog brenda i prepoznatljivosti Hrvatske kao parkovne oaze Europe.
Pročitajte i ovo
Bahatost na djelu
U Hrvatskoj snimali video o superjahtama, pa slučajno otkrili što su napravili u Nacionalnom parku: "To se ne smije!"
'Bioportal'
ZA LJUBITELJE PRIRODE Zmajlović na portal potrošio milijun kuna
Rekao je to ministar zaštite okoliša i prirode Mihael Zmajlović koji je danas predstavio novi vizualni i identitet zaštite prirode u Hrvatskoj.
"Očuvana priroda i bioraznolikost zasigurno su naš ogroman potencijal. Na to bogatstvo trebamo biti ponosni, ali imamo i obavezu pretvoriti takav potencijal u gospodarski rast i razvoj koji će biti dugoročno održiv i prijateljski prema prirodi", kazao je Zmajlović i naglasio kako će Ministarstvo zaštite okoliša i prirode raditi na tome da se Hrvatska vidi i doživi kao ekološki vrt Europe.
VIDEO Ovako izgleda 'Skriveni raj' na zemlji, a tako vam je blizu...
Zmajlović je podsjetio da je u zaštićena područja uloženo više od 115 milijuna kuna u protekle dvije godine, dok će u slijedeće dvije biti uloženo i nešto više, 120 milijuna. Do kraja 2020. iz strukturnih fondova planira se povući ostatak do 800 milijuna kuna, rekao je.
Krovni vizualni identitet "Parkovi Hrvatske" osmišljen je u okviru Projekta integracije u EU "Natura 2000" i temeljem Zakona o zaštiti prirode koji je uveo značajna poboljšanja u sustav upravljanja parkovima i mjere jedinstvene politike upravljanja zaštićenim područjima na nacionalnoj razini od kojih je jedna stvaranje zajedničkog vizualnog identiteta zaštite prirode i samih parkova, objasnio je Zmajlović.
Ukupno 19 znakova nacionalnih parkova i parkova prirode figurativni su motivi koji predstavljaju najprepoznatljivije elemente pojedinog parka, pa je tako primjerice lički medvjed simbol Plitvičkih jezera, slapovi simbol Krke, vuk je simbol Velebita, a orao štekavac simbolizira Kopački rit. Grupni vizualni identitet osmišljen je tako da svaki pojedinačni znak funkcionira zasebno, ali su svi izvedeni istim grafičkim jezikom što se pokazalo uspješnom praksom u mnogim zemljama - Francuskoj, Norveškoj, SAD-u.
Nacionalni park Krka dobio još jedno vrijedno priznanje - bijelu zastavu!
Osim toga, razvijen je i jedinstveni sustav signalizacije i interpretacije na otvorenom koji će posjetiteljima omogućiti bolje snalaženje i upoznavanje sa znamenitostima parkova, a bit će izrađena i internetska stranica "Parkovi Hrvatske" te istoimena mobilna aplikacija. Bit će omogućena i on-line prodaja ulaznica i suvenira putem internetske trgovine.
"Sve to, uključujući i ulaganja u infrastrukturu - poučne staze, informacijsko-edukacijske centre i centre za prihvat i smještaj posjetitelja u znanstvene i edukativne svrhe te sustavna promocija omogućit će parkovima da ispune svoj potencijal i postanu generatori održivog razvoja šireg područja", zaključio je ministar Zmajlović.
Predstavio je i rezultate istraživanja iz 2013. koji su pokazali da hrvatski građani znaju vrijednosti zaštićenih područja prirode. U istraživanju o stajalištima i informiranosti o zaštiti prirode, provedenom na uzorku od 4300 građana starijih od 15 godina, 62 posto građana navelo je očuvanu prirodu jednom od temeljnih vrijednosti koje Hrvatska posjeduje, a 69 posto ih smatra da zaštita prirode predstavlja priliku za gospodarski razvoj. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook