Za kruzere u Hrvatskoj uskoro stižu nova pravila. Gradovi Dubrovnik, Split, Zadar i Šibenik naplaćivat će pristojbe i tako upotpuniti svoje blagajne. Dubrovnik je prvi izglasao odluku o pristojbi, a od nje se očekuje prihod od 14 milijuna kuna na godinu.

Galerija


Od 2 do 40 tisuća kuna, toliko će plaćati kruzer koji se usidri u Dubrovniku. Pristojba će se računati po veličini broda, a naplata kreće od 2021. godine.

Vezani članci Željko Kerum najavio kandidaturu za gradonačelnika (Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL) - 5 Kerum kuhao novinarima pa najavio ponovnu kandidaturu za gradonačelnika Splita Autobusi u vlasništvu Prometa (Foto: Dnevnik.hr) - 2 "Dobro da imamo gaće na sebi": Split zbog devet autobusa svaki dan privatniku isplaćuje penale od 2250 kuna

"Očekujemo prihod od 14 milijuna kuna na godinu, a koje će se isključivo koristiti za poboljšanje cestovne infrastrukture na području grada Dubrovnika", rekao je gradonačelnik Mato Franković.

Do srpnja ove godine najveći promet brodova na kružnim putovanjima imao je Dubrovnik s 267 posjeta, a slijedi ga Split sa 140. U Splitu tek trebaju pokrenuti proceduru.

U Zadru je ove godine bilo 24 posto više putnika na kružnim putovanjima, ukupno 185 tisuća putnika.

"U prošloj godini nam je prihod bio 4, 3 milijuna kuna. S obzirom na to da ove godine imamo više ticanja, tu brojku očekujem premašiti", izjavio je ravnatelj Županijske lučke uprave Zadar, Robert Škifić.

U Šibenik je do srpnja uplovilo 40 kruzera, a u Gradu još nisu donijeli odluku kolike će pristojbe biti i kada kreću s naplatom. Svakako, svi gradovi morat će ih donijeti jer je riječ o usklađivanju sa Zakonom o turističkoj pristojbi.

Zbog prenatrpanosti grada, hitne službe se nisu mogle probijati, a na cestama se stajalo u kolonama. Očito je da planovi postoje, ali oni ovo ljeto nisu funkcionirali. Iz grada opet uvjeravaju kako u idućoj sezoni neće biti više od dva kruzera na dan. Gradonačelnik Dubrovnika kaže kako će doći i do novih pravila za autobuse te kako se neće moći dogoditi da ih na dan na Pile stigme stotinu.

Građani su se naslušali obećanja, no preostaje nam vidjeti hoće li nova regulacija pomoći u rješavanju gužvi. Ovo je problem koji traje godinama. Nažalost, nije ovo problem samo Dubrovnika, već i okolnih mjesta i općina.

Prevelik je broj vozila i autobusa na istrošenim cestama, a najava gradnje brze ceste od grada do zračne luke i dalje je tek u fazi pripreme projekta. Činjenica je da dubrovačko područje bilježi rast turista te da infrastruktura ne prati taj rast.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr