Dubrovnik je davno dosegnuo maksimalan broj gostiju u špici sezone, a i ove godine ima blagi rast. Sve to postojeća infrastruktura ne može izdržati. I policija i hitna služba upozoravaju da je stanje neodrživo.

Galerija


Svakodnevnica Dubrovnika i okolice prometne su blokade. Jučer se hitna pomoć nije mogla probiti do povijesne jezgre, za dvije intervencije uskočio je Crveni križ, upozoravaju službe na terenu.

Vezani članci Potres kod Dubrovnika (Foto: EMSC) Snažan potres od 4,4 po Richteru noćas zatresao područje Dubrovnika: "Bilo je strašno. Probudilo me" Policija, ilustracija (Foto: PU zagrebačka) Spremačica (40) u Dubrovniku opelješila poslodavce: Ukrala je nakit, odjeću, posteljinu, ukrase, novac...

"Brzina i dostupnost su najbitniji, svaka minuta može biti važna, a ako se dogodi situacija da vi kasnite 5 - 10 minuta, to može biti kobno", kazao je Luka Lulić, ravnatelj Zavoda za hitnu medicinu Dubrovačko-neretvanske županije.

Sve veći broj gostiju, vozila i izletnika opasnost je i na cesti. Upozorenja stižu i iz policije. "Postojeća infrastruktura ne može podnijeti ovakav broj vozila. bez novih ulaganja, nove infrastrukture i tehnologije nema napretka. Ja broj gostiju mogu samo komentirati, ali ako imamo određeni broj gostiju onda se za njih moramo pripremiti, je li tako…", rekao je Ante Vuletić, načelnik postaje Prometne policije Dubrovnik.

Jučerašnja blokada Dubrovnika izolirani je slučaj, poručuju iz Grada, jer je jedan kruzer uplovio izvan dogovorenog termina. Uvjeravaju da se dolascima gostiju i gradom uspješno upravlja i najavljuju nove mjere.

"Mi radimo na projektima koji će imati i veći snažniji utjecaj na promet, kako u mirovanju, tako i ovaj u kretanju - prije svega tu je inicijativa gradova Dubrovnika i Splita oko zakona o liberalizaciji prometa i taksija, potom su to naši planovi o izgradnji garaža i parking mjesta kako bi turisti mogli koristiti javni prijevoz", rekla je Jelka Tepšić, zamjenica gradonačelnika.

No gradska oporba kritizira - daleko je Dubrovnik od upravljanja destinacijom, sve su ovo privremene mjere. "Nema strateškog upravljanja čitavom komunalnom infrastrukturom, a kada bi se to napravilo onda bi se imale pretpostavke da potpisujete i ugovore s kruzerima ili rješavalo pitanje taksista. Izvorno morate riješiti infrastrukturu, a onda dogovarati posao", rekao je Nikša Selmani, gradski vijećnik s liste Srđ je Grad.

Jer sada se radi na način - neka turisti dođu, a Grad će upravljati gužvama. Građani unutar zidina godinama slušaju da će stvari biti bolje. A sve ih više napušta povijesnu jezgru. Građani su mišljenja kako je već dugo svega previše, od prodaje kuća strancima pa do kruzera, te kažu kako ne vjeruju da postoji neki smisleni plan.

Kada se državu pita dovoljno je reći da je Dubrovnik zlatna koka proračuna, a već godinama puca po šavovima; krajnji jug nema ni kilometar brze ceste, a kamoli autocestu. Ali zato je na svim promidžbenim materijalima Hrvatske kao destinacije vrhunskog turizma.

Svi su svjesni da se od turizma živi, ali onda očekuju s obzirom na to da je Dubrovnik bogat grad, da od tog turizma kvalitetno žive, a ne da su im onemogućene neke osnovne stvari za život.

O tome što kažu oni koji su ostali živjeti unutar zidina unatoč svim ovim gužvama, razgovarali smo s predstavnikom stanara unutar zidina Marinom Krstulovićem.

Hitna služba u jednom trenutku nije mogla doći do gradske jezgre, zabrinjava li Vas ovo?

Svakako da. Ono što mi građani vidimo je da se gradonačelnik prepao samo toga što ljudi ne mogu ući u grad, a u isto vrijeme više od dva puta tjedno imamo potpuno zakočenje cjelokupnog prometa oko grada. Ovoga puta hitna pomoć ostala je blokirana na prometnici iza staroga grada i nije uopće mogla doći i pružiti pomoć onima kojima je bila potrebna.

U gradu kažu da je to izoliran slučaj i da je sve zbog kruzera koji je pristao izvan dogovorenog termina. Kako Vama sve to skupa zvuči?

Ne baš potpuno iskreno jer ovaj slučaj dokazuje, između ostalog, i da je gradska infrastruktura došla do svojih krajnjih granica, gdje mi više nemamo mogućnost djelovanja. Moramo krenuti u izgradnju, u podzemlje. Nama je važno osiguravanje funkcioniranja stvari bez kojih građani ne mogu, a to su hitne službe.

Bi li sada hitna služba mogla proći s obzirom na broj ljudi na Stradunu?

Sigurno da ne bi mogla proći, ako bi ostala blokirana 500 metara odavde.

Kako je živjeti ovdje, ako znamo da je 65% stanovništva iseljeno iz povijesne jezgre? Kakva je budućnost grada?

Meni se kao građaninu čini da je budućnost grada puna eura, ali nažalost mi kao građani u tome nećemo sudjelovati.

Hoćete reći – puno eura, a malo života?

Tako je. Šteta što se te pare ne koriste za boljitak nas samih.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr