Drugi dan Vip Zagreb Jazz Festivala bio je samo nastavak avangardnog glazbenog ozračja koji su započeli Roy Haynes Quartet i Matija Dedić Trio. Dave Holland, jedan od najsvestranijih kontrabasista današnjice je sa svojim kvintetom prezentirao samu špicu današnjih jazz stremljenja.


Dvorana ZKM-a je i u četvrtak bila doslovce premala za posjetitelje koji su zauzeli i svaki pedalj stepenica uz gledalište, a bilo je i onih koji su cijelo vrijeme koncerta stajali uz zid. Dave Holland je već po izlasku na binu izrazio oduševljenje time što je okružen publikom sa svake strane.

Vezani članci Slika nije dostupna Energetska bomba zvana Branford Marsalis Quartet Slika nije dostupna Najveća živuća jazz legenda digla Lisinski na noge

Po pitanju nastupa i stila ovog cijenjenog kontabasiste, ono što je odmah primjetno bila je Hollandova preciznost na instrumentu. Nije poput većine jazz kontabasista sklon solo točkama, već s bubnjarem Nateom Smithom čini čvrstu i pouzdanu jezgru kao ritam sekcija. Tonovi su mu čisti, određeni i konkretni, a iako je vođa sastava, ne pada mu na pamet izlaziti u prvi plan, koji je tijekom nastupa bio rezerviran za odličnu puhačku sekciju koju čine Robin Eubanks na trombonu i saksofonist Chris Potter.

>> Neuništiva jazz ikona oduševila publiku

Potonji je itekako poznat zagrebačkoj jazz publici, jer je još uvijek u sjećanju svjež njegov odlični koncert koji je prije pola godine održao u maloj dvorani Vatroslava Lisinskog, kad je predstavio svoj recentni album 'Follow the Red Line: Live at the Village Vanguard'. S njim je tada nastupao i spomenuti bubnjar Nate Smith.

Smith i Potter su dakle već od prije izvrsno uigrani tim mlađe generacije glazbenika, a s iskusnim i puzdanim Hollandom za glazbenim kormilom čine stroj koji nema praznog hoda. Nikako ne treba zaboraviti i Stevea Nelsona koji je vibrafonom i marimbama decentno oplemenio zvuk, dajući eksplozivnoj četvorci atmosferičnu i opuštajuću dimenziju.

Dave Holland je imao samo jednu solo točku, odnosno uvod u skladbu 'Veil of Tears'. Zvijezde večeri po pitanju improvizacijskih iskoraka bili su Potter i Eubanks čija specijalnost je bila iz unisonog discipliniranog puhačkog uvoda otići u kakofonične momente free jazza.

No najupečatljivije solo točke imao je Nate Smith u skladbama 'Last Minute Man' i 'Lucky Seven', što zbog tehnike, što zbog srčanog pristupa zbog kojeg je cijela dvorana odjekivala od njegovih jakih udaraca po opnama bubnjeva. Nastup je završen doslovce revijalno s poletnom 'Easy Did It' koju je Holland posvetio New Orleansu.

Danas je na redu zvijezda vokalnog jazza Kurt Elling, kojeg je Jazz Review prozvao, ni manje, ni više, najvećim jazz pjevačem svih vremena.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju