Nakon male turneje po koncertnim dvoranama u Zagrebu, Zagreb Jazz Festival vratio se u prostor u kojem je startao prije četiri godine, odnosno u dvoranu Zagrebačkog kazališta mladih. Već su se i prije samog početka četvrtog po redu JAZZG-a, neki poklonici jazza, složili kako je ZKM idealan prostor za ovu manifestaciju, upravo zbog kombinacije klupsko-koncertnog nastupa i puno veće prisnosti između publike i glazbenika.
Pročitajte i ovo
Kako je protekao 6. Vip JAZZG
Orkestar SHS, crni aktivisti kontra Obame i vrhunski jazz
Sav taj jazz...
Vodimo vas na Vip Zagreb Jazz Festival - Podijelili smo ulaznice!
A ta prisnost izvire iz činjenice što je bend uvijek okružen posjetiteljima sa svih strana, a nemali broj puta se tako do sada dogodilo da neki od glazbenika nakon odsvirane solo dionice odšeće do prvih redova, sjedne među ljude i na trenutak postane dio publike.
Tako je bilo i na koncertnom otvorenju ovogodišnjeg Vip Zagreb Jazz Festivala, kad je nitko drugi do zvijezda večeri, legendarni bubnjar Roy Haynes tijekom solo nastupa njegovog kontrabasiste Davida Wonga sjeo među publiku. Inače ovaj osamdeset trogodišnji jazz vetran koji je svirao doslovce sa svima od Billie Holiday i Satchma preko Milesa Davisa, do Chicka Coreae, potvrdio je svoju nevjerojatnu vitalnost i kvalitetu kroz energični bebop nastup koji je trajao sat i pol.
Stoga svaka sumnja da je u uglednom jazzerskom časopisu Down Beat proglašen za bubnjara godine zbog staža, a ne zbog trenutne vrhunske forme pada u vodu. S puno mlađim glazbenicima u svojem kvartetu, pored nevedenog Wonga, istaknuo se i saksofonist Jaleel Shaw koji je posebno podigao raspoloženje kad se glazbeno osvrnuo na Coltraneov 'A Love Supreme'.
No općenito je već na početku koncerta koji je započeo hommageom Theloniousu Monku bilo jasno da će Roy Haynes Quartet prezentirati glasni i energični bebop. 'Uistinu ste živahna publika.', obratio se Haynes prepunoj dvorani, tijekom koncerta, predstavio bend i najavio još par skladbi do kraja, ali su gromoglasni aplauzi odobravanja publike oraspoložili kvartet, koji je nakon tog trenutka odsvirao puno više od najavljene dvije skladbe.
Nakon sat i pol poštenog znojenja na bubnjevima, Haynes je nazdravio publici s čašom francuskog konjaka i nakon još jednog predstavljanja benda koji je i dalje svirao i lagano se stišavao, krenuo prema backstageu. Očekivati bis, nakon svega što je pružio, bilo bi uistinu nepristojno.
Prije izlaska Haynesovog kvarteta na binu, publici se predstavio Matija Dedić sa svojim triom koji čine kontrabasist Martin Djakonovski i bubnjar Dean Terzić, a praksa koju je na proljeće tijekom Jazzarelle uveo organizator Dražen Kokanović, odnosno uvrštavanje domaćih jazz glazbenika (na Jazzarelli je ove godine nastupila Tamara Obrovac), pokazala se uspješnom.
Naime Dedićev trio bioje iznimno kompaktan, precizan i svakako vizualno-virtuozno atraktivan, što je publika osjetila i nagradila ovacijama, a iako su termini nastupa bili strogo definirani unaprijed, ipak se pronašlo mjesta za jedan kratki bis Dedićevog trija.
Prvi dan Vip Zagreb Jazz Festivala pružio je publici kvalitetan i što je najvažnije dugački jazz užitak, a danas će na binu ZKM-a izaći još jedna jazz legenda, britanski kontrabasist Dave Holland sa svojim kvinteto. Čovjek koji je s Milesom Davisom snimio njegove kultne albume 'Bitches Brew', 'Filles de Kilimanjaro', 'In A Silent Way' i 'Live/Evil'.