'Podravka je definitivno pokušala sa kopiranjem vizualnog identiteta naše 15 gramske Cedevite dovesti u zabludu potrošača, iskorištavajući ugled koji Cedevita ima na tržištu', ističe Neven Vranković, potpredsjednik Uprave Atlantic grupe. Naime, Podravka je prije četiri mjeseca na tržište lansirala Lerovitu, napitak sličan Cedeviti. Ista slova, izraz 9 vitamina, iste nijanse boja i korištenje dijelova zaštićenog žiga, ističe Vranković, očit su dokaz da Lerovita želi pridobiti kupce Cedevite, ali igra nepošteno.
Pročitajte i ovo
Ludi plan
VIDEO Medvjed im razvalio skupocjene aute, muškarci prijavili štetu: Osiguravatelji pregledali snimku u društvu biologa - razotkrili najluđu prijevaru
Pred sudom u Francuskoj
Obitelji podigle tužbu: "Zbog njih su se naša djeca ubila. Moja kći je i danas mogla biti tu..."
'Granica da vi iskoristite nečiji ugled nije koliko ste vi sada nekome pritom oteli potrošača. Granica je potrošač, da li je on doveden u zabludu?', objasnila nam je Ana Rački Marinković, iz zavoda za intelektualno vlasništvo. A kada je kupac u zabludi, osnova za tužbu ima. Zabluda je subjektivan pojam, koji je teško dokazati ali, to nije nemoguće.
Podravka odbija komentirati sličnost dva proizvoda
'Što žig ima veću reputaciju, što ga javnost bolje doživljava, kao što je recimo kod coca cole, to on ima veću snagu', naglasila je Rački. Cedevita je snažan brand. Jedan Hrvat u prosjeku popije 12 litara Cedevite godišnje. Za usporedbu, prosjek Coca Cole iznosi 14 litara po osobi. Pa kako je onda moguće da bi se na plagijat i riskiranje tužbe odlučila Podravka, koja i sama dobro zna što su paraziti, jer neke strane tvrtke upravo su plagiranjem Vegete izgradile svoje poslovno carstvo. Priču o Leroviti ne žele komentirati kao ni mogućnost tužbe. A hoće li do tužbe zaista i doći?
'Mi smo pokušali jednim prijateljskim razgovorom sa kolegama u Podravki uvjeriti ih da to nije pravilan i poslovan način ponašanja između dva ugledna poslovna partnera na tržištu međutim, oni su se oglušili na taj naš zahtjev i vjerojatno ćemo zaštitu našeg proizvoda tražiti na sudu i pri sudu časti hrvatske gospodarske komore', priča Vranković. Ipak, presuda u slučaju krađe identiteta nije nimalo jednostavna i razlikuje se, od slučaja do slučaja. Ponekad je sporan naziv, drugi put boja, a treći put veličina slova na ambalaži.
Atlantic grupa dobila tužbe u BiH, Srbiji i Sloveniji
Iako je presuda u slučajevima intelektualnog vlasništva neizvjesna, u Atlantic grupi sigurni su da je pravda na njihovoj strani jer su ih već mnogi pokušali kopirati, a takve su i tužili. 'Jesmo, mi smo to činili na području Srbije, na području Bosne i Hercegovine, u Sloveniji i mogu reći vrlo uspješno jer, kada se kopira proizvod onda tržišni organi odnosno organi gospodarske inspekcije vrlo brzo djeluju', dodaje Vranković.
Kada su Cedevita i Lerovita u pitanju, koliko su slične, prosudite sami. Jedno je sigurno, što više razlika uočite, manja je opasnost da ćete platiti ono, što niste namjeravali kupiti.