Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Nastavak suđenja za Rudine

Vlak smrti: 'Nisam gledao okreću li se kotači, spašavao sam živu glavu'

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Saslušanjem trojice svjedoka danas je na Županijskom sudu u Splitu nastavljeno suđenje petorici okrivljenika za željezničku nesreću koja se 24. srpnja 2009. dogodila u Rudinama kad je zbog iskliznuća nagibnog vlaka poginulo šest i ozlijeđeno 55 putnika.

Dvadesetogodišnji Srđan Šimić iz Kaštel Starog, član kaštelanskog DVD-a koji se taj dan nalazio na protupožarnom vozilu 'robelu', opisao je događaj od trenutka kad je stigao na posao do trenutka kad je zbog 'podivljalog' robela trebao iskočiti iz njega. Kazao je da je okrivljenik Drago Rogulj, kad je vidio kako se prska retardant, naredio da se sve snima te da je čuo kako je nekoga zvao da prijavi prskanje koje se nije obavljalo onako kako su to do tada radili vatrogasci kaštelanskog DVD-a.

Pročitajte i ovo Počele su pripreme za dolazak baterijskih vlakova baterijski vlakovi Počele pripreme za dolazak suvremenih vlakova, mogu voziti do 160 kilometara na sat Tri osobe pregazio vlak u Švedskoj Nisu ga vidjeli Velika tragedija u Švedskoj: Teretni vlak pregazio troje ljudi

>> Suđenje za vlak smrti: Da je struka odradila posao, ništa se ne bi dogodilo

Na upit suca Damira Romca da objasni što se točno prska retardantom, svjedok je odgovorio kako se uvijek prska zelena površina kako bi se spriječilo izbijanje požara. 'Jesu li se kotači okretali kad ste iskočili iz robela', upitao je svjedoka optuženik Jozo Bazina, na što je dobio odgovor: 'To nisam gledao jer sam spašavao živu glavu'.

'Uvijek prskali po zelenoj površini, a ne tračnicama'

Iako taj dan inženjer zaštite od požara i član kaštelanskog DVD-a Špiro Radunić nije bio na robelu, danas je svjedočio na sudu. Opisao je način na koji se prska retardant jer je i sam to 2003., 2004. i 2005. činio na pruzi Kaštel Stari - Labin Dalmatinski. 'Mi smo retardant uvijek miješali s vodom i prskali ga po zelenoj površini, a nikad po tračnicama.

Prskalo se tri puta u tijeku ljetne sezone. Taj dan, prije nego je vlak iskliznuo, osobno nisam vidio kad se prskao retardant, ali sam vidio kad su postavljali mlaznice na robel. Nisu ih dobro položili, pa su na kraju prskali kameni dio, tračnice, pragove, sve osim trave. O tome sam razgovarao i s Dragom Roguljem', završio je svoj iskaz Radunić. Voditelj splitske sekcije održavanja pruga Tonči Kovač sudskom vijeću nije mogao mnogo kazati jer nije nazočio prskanju retardanta, a na upit jednog od branitelja je li mu poznato da je traženo najmanje dva sata za prskanje pruge, odgovorio je da mu to 'nije poznato'.

Županijsko državno odvjetništvo u Splitu za teško kazneno djelo protiv opće sigurnosti počinjeno s neizravnom namjerom tereti bivšeg direktora poslova ekologije i zaštite u Infrastrukturi Hrvatskih željeznica (HŽ) Ivana Medaka, direktora tvrtke 'Intrade' koja je nabavljala retardante za HŽ Ivana Tomaškovića, savjetnika u toj tvrtki Jozu Bazinu, voditelja protupožarne zaštite HŽ-a u Splitu Dragu Rogulja i vatrogasca DVD-a iz Strušca Branka Tišljara. Oni su sudjelovali u nabavi i upotrebi retardanta TG-300, nanošenje kojega je na tračnice uzrokovalo nesreću, a bili su svjesni opasnosti koja od njega prijeti, stoji u optužnici. Suđenje se nastavlja sutra svjedočenjem novih pet svjedoka, među kojima su kondukter Ivica Mišković i strojovođa Joško Palinić. (Hina)

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene