Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Svjedočenje optuženih

Suđenje za vlak smrti: Da je struka odradila posao, ništa se ne bi dogodilo

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Danas je na Županijskome sudu u Splitu nastavljeno suđenje petorici okrivljenih za željezničku nesreću u Rudinama u kojoj je u srpnju 2009. poginulo šestero putnika i ozlijeđeno njih 55.

Suđenje je nastavljeno svjedočenjem voditelja službe za zaštitu od požara HŽ-a iz Zagreba Drage Ivankovića, vozača pružnog vozila robela iz Kaštel Starog Sergeja Pribudića i još pet svjedoka.

Ivanković je rekao da okrivljeni Ivan Medak nije stručna osoba da bi mogao biti u povjerenstvu koje odlučuje o nabavi retardanta, a on je odlučivao o svemu i potpisao ugovor. 'Mene je 2007. godine isključio iz svega', rekao je svjedok.

>> Suđenje za Rudine: 'Na strminama kočenje nije bilo efikasno'

Dodao je kako se sjeća da se okrivljeni Drago Rogulj posvađao s ljudima koji su prskali retardant jer su rekli kako će špricati pragove, a ne pružni pojas. 'Da je struka odradila taj posao, to se sve ne bi dogodilo', izjavio je svjedok Drago Ivanković i napomenuo da je on Rogulju rekao kako se 'ni u ludilu' ne smiju posipati pragovi.

'Retardant taj dan nije bio miješan s vodom'

'To sam kazao ne zato što sam mislio da će se nešto loše dogoditi, već da se retardant, koji je iznimno skup, ne troši uzalud', zaključio je.



Sergej Pribudić ispričao je predsjedniku sudskog vijeća Damiru Romcu kako su toga dana radnici prskali drvene pragove. 'Dva dana prije nesreće mene je nazvao Drago Rogulj kazavši mi da će se 24. srpnja prskati retardant na potezu Kaštel Stari - Labin Dalmatinski. Koliko sam imao informacije, retardant taj dan nije bio miješan s vodom, već su ga upotrijebili čistoga. Nakon odrađenog prskanja pri povratku ja sam s robelom proklizavao', rekao je Pribudić.

Mislim da je problem nastao u nestručnom polijevanju retardanta, rekao je Pribudić Pošto su mu javili da se dogodila nesreća nagibnog vlaka, on je krenuo natrag put Rudina i odmah je shvatio da robel prebrzo vozi. Uključio je sve kočne sustave, a kada je shvatio da od toga nema pomoći, rekao je vatrogascima koji su s njim bili u vozilu da iskaču, a nakon njih i sam je skočio.

'Mislim da je problem nastao u nestručnom polijevanju retardanta'

'Odmah sam zvao vatrogasce i rekao im što se dogodilo te da robel juri naprijed bez nadzora. Mislim da je problem nastao u nestručnom polijevanju retardanta', dodao je.

Županijsko državno odvjetništvo iz Splita za teško kazneno djelo protiv opće sigurnosti počinjeno s neizravnom namjerom tereti bivšeg direktora poslova ekologije i zaštite u Infrastrukturi Hrvatskih željeznica (HŽ) Ivana Medaka, direktora tvrtke 'Intrade' koja je nabavljala retardante za HŽ Ivana Tomaškovića, savjetnika u toj tvrtki Jozu Bazinu, voditelja protupožarne zaštite HŽ-a u Splitu Dragu Rogulja i vatrogasca DVD-a iz Strušca Branka Tišljara.

Oni su sudjelovali u nabavi i korištenju retardanta TG-300, čije je nanošenje na tračnice uzrokovalo tragediju, a bili su svjesni opasnosti koja od njega prijeti, stoji u optužnici. Suđenje se nastavlja sutra novim svjedočenjima. (Hina)

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene